2 nieuwe aanwinsten waaronder een mega graal

Beste medeliefhebbers,

He he, even tijd om 2 nieuwe aanwinsten te laten zien, beide autosport gerelateerd. Een favoriet horlogethema voor mij.

De eerste aanwinst had ik al een aantal jaren op de radar. Al een aantal x langs gekomen in verkooptopics maar iedere x net niet. Deze dus wel: full-set, ongedragen en echt als nieuw! De Oris ChronOris, een jaren '70 geïnspireerd horloge in een voor mij mooie maat van 40 mm… Wel wat hoog maar kan nog wel zeg maar…
De kastvorm is apart mooi en echt jaren '70. De wijzerplaat heeft mooi “2 verdiepingen” en een minutencounter op 12 uur.

De kroon is niet alleen mooi maar heeft ook een mooi “quick lock” systeem. Je hoeft deze niet helemaal vast te draaien maar een kwart slag rond en klaar, het is vergrendeld. De band matcht naar mijn idee fantastisch met de wijzerplaat en maakt het een mooi geheel. Of de nieuwe stalen band er ooit op gaat betwijfel ik…

De tweede aanwinst is meer en beter bekend veronderstel ik. Al jarenlang een megagraal. Ook deze heb ik al een aantal x langs zien komen in verkooptopics. Soms vond ik de staat niet mooi genoeg en soms gewoon te lang nagedacht/getwijfeld. Deze x niet, in nieuwstaat tegen een acceptabele prijs en dus direct toegeslagen!

De Monaco Calibre 12 dus met de fantastisch blauwe sunburst wijzerplaat, wat heb ik daar van genoten gisteren in de zon zeg! Een bewuste keuze t.o.v. de Calibre 11 die geen sunburst maar een matte plaat heeft. Ook vind ik de urenindices bij deze uitvoering mooier verdeeld en ben ik een beetje huiverig voor de linkse kroon van Calibre 11 (prikt in pols?).

Bij deze uitvoering was ik bang dat de donkerblauwe band zou “misstaan” t.o.v. de wijzerplaatkleur. Maar wat een misvatting zeg. Gewoon een mooie, ingetogen combinatie met ook nog eens het lichtere blauwe stikwerk.
Ik was van plan een andere race-/ralleyband te gaan monteren, wellicht in cognac kleur, maar dat laat ik voorlopig achterwege, ook vanwege de fantastische vouwsluiting die gemonteerd is.

Overigens grappig te zien dat deze vouwsluiting net “andersom” dichtgaat dan bij de reeds getoonde ChronOris, zie ook foto’s.

Direct na het ophalen:

Gisteren, tijdens de studie, lekker in het zonnetje in de achtertuin

Gisterenavond

Ben zeer content met beide horloges maar de Monaco is toch wel de klapper van m’n collectie tot nu toe.
Soms een beetje getwijfeld over het evt. aanschaffen, mede door de vorm, maar wat een goede beslissing!

Bedankt voor het kijken en lezen!

Grt. Marco

Edit: voor de oplettende kijker, er staat ook nog een Britse korthaar op sommige foto’s!!

62 likes

Allebei prachtig mooie horloges! :relaxed:

Van harte gefeliciteerd en geniet er met volle teugen van! :+1: :relaxed:

2 likes

Sodeju wat een mooi koppeltje! Van harte gefeliciteerd met deze prachtige klokken! :+1::+1::+1:

Dick

1 like

Wow, wat een aanwinsten. Van harte! :thumbsup:

1 like

Schitterend :thumbsup:
En inderdaad , die Monaco…:heart_eyes:

Veel (draag)plezier ermee !

Pieter.

1 like

Goed gedaan. Vooral de Monaco is top!!!

1 like

Hoppa, dat is pas hengelen!!
Mooie aanwinsten, ga je veel plezier van hebben. De vouwsluiting is wellicht even wennen, maar wel zoals het hoort!
Veel draagplezier!!

1 like

Schitterende aanwinsten, Marco, die Oris is een groeidiamant met die BRM invloeden, de Monaco is een icoon. Geniet er van :thumbsup::thumbsup:

1 like

If that is your own arm, our opinions differ concerning the word “short”. :smile:

Zonder dollen, gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten. Gelukkig heb je twee polsen.

1 like

Zo, dat is niet mis! 2 kanjers, veel plezier ermee!

1 like

mooi gedaan man, vind ze beiden mooi maar vooral de Monaco. Heb er ook al heel vaak naar gekeken naar deze icoon. De Oris is totaal wat anders maar mag er ook wezen . Alleen vind ik hiervan de verhouding van de kroon overdreven groot tov de rest. Hier had ik dan toch liever niet dat “quick lock” systeem gezien.

1 like

Mooi spul :+1:

1 like

Schitterend! Van harte gefeliciteerd en heel veel draag- en kijkplezier!

1 like

BMW? Twee grails tegelijk? Studie? Wat deed ik 20 jaar geleden verkeerd?

Grapje hoor.
Van harte met deze aanwinsten en foto’s. Je bent een echte liefhebber en geniet ervan. Geweldig om dit ook bij anderen te merken.

Gr. Hans

3 likes

Niet één NA, maar twee! Leuk man.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Oris. Gaaf om te zien.
Ben benieuwd welke de meeste polstijd krijgt de komende dagen… Geniet ervan :+1:
Gr.Wander

1 like

Beide schitterende horloges, proficiat! Gave stijl inderdaad van de Chronoris :thumbsup:

1 like

Oris mag er ook wezen. :+1:
De Monaco is echt een topper. Ik krijg nu al spijt van de verkoop van de Monaco en weet dat deze binnen een paar jaar weer in de collectie zal terugkomen.

1 like

Ik heb niks met vierkante kasten en tonneau’s. Die Oris is dan wel weer echt naar mijn smaak! Wat een mooi exemplaar!! Veel plezier met beide :+1:

2 likes

Beide echt prachtig en iconen van de beider merken. Veel plezier er mee en van.

Groeten
Rutger

1 like

Prachtige aanwinsten gefeliciteerd :ok_hand:

1 like