Lieve horlogevrienden (en -vriendinnen),
In overleg met @Jur en @Henrik mag ik mijn volgende model promoten. Bedankt beiden en als ik ergens buiten mijn boekje ga, verneem ik dat graag.
Afspraak is dat er in dit topic geen inschrijflijst of linkje naar het model komt (Google is your friend), maar bied hem hier graag met €200 korting aan.
Korte uitleg Destro
Het gaat om de Destro, een stalen 40mm toolwatch met een Zwitsers mechanisch uurwerk en slechts één wijzer. Er worden enkel topkwaliteit onderdelen gebruikt. SUBDELTA maakte eerder de 24-uurs éénwijzer Periscope en twee Fliegers (zwarte plaat, titanium hardware en blauwe plaat, stalen hardware).
Wat heb ik nodig
SUBDELTA zoekt voldoende “backers” die dit horloge willen afnemen en 50% willen aanbetalen. Vanaf een x-aantal backers kan dan met de productie gestart worden. Details via PB.
Plaatjes
Scherpe ogen zien dat de wijzer nog niet helemaal is “doorontwikkeld” (er staan 2 versies op de plaatjes). Hier zijn tekenaar @Thieuke en ik nog niet helemaal uit en misschien hebben kopers ideeën. Ik sta nadrukkelijk open voor invloeden vanuit de eventuele kopersgroep.
Uit kostenoogpunt wordt er geen prototype gebouwd. De renders spreken voor zich en er zijn eerder horloges gebouwd. We kennen het spelletje inmiddels goed
Specs
- Diameter zonder kroon: 40mm
- Hoogte: 10mm
- Lug width: 20mm
- Hardware: gestraald 316L staal
- Kroon: 10mm geschroefd
- Achterdeksel: geschroefd, gegraveerd
- Glas voorzijde: saffierglas, ontspiegeld
- Wijzerplaat: sandwich (2 lagen) met Swiss Super-LumiNova
- Wijzer: syringe style met Swiss Super-LumiNova
- Uurwerk: Swiss Sellita SW210-1 handopwinder, in NL gemodificeerd
- Meegeleverde band: olijfkleurige sailcloth (foto’s volgen) met gestraalde 316L stalen buckle
- Optionele band: handgemaakte leren band in NL gemaakt
- Verpakking: waarschijnlijk een Nanuk 903 of gelijkwaardig
- Productie: 50 genummerde exemplaren (bouwnummers in overleg in indien beschikbaar)
Prijs
Normaal: €1,399
HF: €1,199
In principe wil ik de aanbieding tot 1 juli 2018 laten staan. Bedragen zijn inclusief 21% BTW en exclusief eventuele verzendkosten.
Globale planning
Q1-2: design
Q3-4: productie
Q4: QC en versturen!
Bedankt voor je aandacht en mocht je in aanschaf geïnteresseerd zijn, ontvang ik graag een PB. Ik verzoek iedereen vriendelijk dit topic niet te vervuilen met (niet-opbouwende) reacties over prijs etc. Wel sta ik open voor (opbouwende) kritiek en vanuit de kopers verwelkom ik ideeën over design etc.
Nogmaals bedankt HF voor het mogen gebruiken van dit podium.
Indien van toepassing zal ik hier wel eens wat meer fotomateriaal posten, mocht ik dat binnenkrijgen.
Hartelijke groet,
Hans de Ree