Logo kan dan op de kroon & op de caseback staat hij toch ook? Goed idee imo
Precies. Branding hoeft niet per definitie op de dial. Zijkant case, tussen lugs, in de kroon etcetera.
Misschien is een hele korte, zwarte secondewijzer een optie. Je ziet hem niet direct, maar kan hem wel gebruiken om te zien of ‘ie rondjes draait. Door het ontbreken van de minutenwijzer ontstaat er misschien een lelijke ruimte op de as, misschien is dar oplosbaar.
Zo’n oplossing ben ik in elk geval nog niet tegengekomen.
In een brainstorm mag alles hè.
Ik vind de wijzerplaat prachtig en verfrissend! Ik denk dat dat met een domed kristal wel een prachtige vertoning kan worden.
Helaas heb ik het niet zo op de kroon aan de linkerzijde en maar 1 wijzer, maar ik weet zeker dat er zat mensen zullen zijn die deze om de pols zouden willen hebben.
Thanks Felix!
Zoiets.
Even zonder de pijl en in zwart denken.
Het horloge kan omkeerbaar worden gemaakt als het logo van de dial wordt weggelaten. Zie boven.
Als je hier nou het Subdelta logo van kan maken, dat zou pas gaaf zijn
Kijk. Zo komen we tot leuke originele ideetjes. Ik ga het overleggen. Thanks!
Ik stem voor!
Eigen smoel - check
Links & rechts te dragen - check
Logo op wijzerplaat - check
Secondenwijzer - check
Ik zou het persoonlijk jammer vinden als het logo weggelaten wordt, het breekt de plaat zo mooi. Ik weet niet of het met oog op de productie haalbaar is om mensen de keuze te geven? In principe is het een kwestie van de wijzerplaat 180 graden draaien als ik het zo zie.
Dials moeten inderdaad uit kostenoogpunt hetzelfde ontwerp hebben. Wat bedoel je met 180 graden draaien? Dat is zonder logo op de dial, maar bijvoorbeeld als secondenwijzertje immers niet nodig.
Is het driehoekje met pijl het logo? Dan kan die toch gewoon zou blijven staan? Geen punt bij het omkeren naar mijn idee. En een secondewijzer is nutteloos en verwarrend, een power reserve meter kan nog leuk zijn zoals op een GS . En iets meer zoals kroon met logo en glazen deksel vind ik zeker wat toevoegen.
Klopt.
Maar waarom zou ik het logo omkeren? Het idee is om het logo op de dial weg te laten en een mini-secondenwijzer in de vorm van het driehoekje van het logo te maken. Die is dan zeker niet nutteloos (zie onder)…
Hiermee staat het logo er toch bij, kan men zien of het horloge loopt (en nog op een leuke originele manier ook) en is het horloge tenslotte in zijn geheel omkeerbaar.
Hierdoor kan ervoor worden gekozen om het horloge met de kroon links te dragen (het uitgangspunt) of juist rechts. Hiertoe hoeft alleen de band anders te worden gemonteerd.
Een tekening / render zou eea moeten verduidelijken.
@thieuke
Of snap ik niet wat je bedoelt?
Een aternatief om toch te kunnen zien of het uurwerk loopt is inderdaad een zichtbodem ipv een micro secondenwijzer in de vorm van het logo.
Het alternatief om te zien of het nog loopt is de volgende koffie biertje whiskey pizza middag dutje en je ziet of het liep of loopt.
Power reserve aan de achterzijde, met zichtbodem… Lijkt mij leuk.
Secondewijzer op een 24 uurs dial vind ik zelf een contradictio… Het idee van 1 wijzer is dat je zelden op de minute of seconde moet weten hoe laat het is.
Nou kan je dat op twee manieren benaderen:
1 het is een lefty dus sowieso al tegenstrijdig, en daarom juist doen.
2 het schiet z’n doel voorbij en dus niet doen.
Het is een symmetrisch logo, die kan je boven en tevens onder plaatsen. Een echt ambidextrous horloge
Of dat mooi is, is een tweede
Je bedoelt 12-uurs
Dat kan niet met dit uurwerk…
Goed punt Mathieu en het gaat er met name om wat kopers willen.
Nee, hier zie ik niets in, maar toch bedankt voor je opmerking.