2017: welke vintage draag je vandaag?

Mooi dingšŸ‘

Wel een beetje jammer dat er een serviceplaat inzit.

Ik heb er zelf ook een (ref. 16803), heerlijke zomerklok!!

13 likes

DIt is wel prachtig zeg die beige kleurige lume in combinatie met de gouden indices (en wijzers? of zijn die niet goud?) :heart_eyes:

1 like

14 likes

Even wennen om de Cocacola bezel icm een blauwgrijze wijzerplaat te zien, lijkt me wel dezelfde kleur als deze maar andere periode?!

8 likes

Vermoedelijk 1 of 2 jaartjes later dan die van jou. Uit welk jaar komt deze?

Geen idee welk jaar die is - heel lang geleden ergens in een antiekwinkel gekocht

1 like

Even op het dekseltje kijken :spy: Ik vermoed van 1972 of eerder.

1 like

dekseltje zegt me niets - ben geen expert in dateren, keek meestal naar de stijl en als die beviel dan kon die verhuizen :wink:

14 likes

Even het serienummer geven, eerste cijfer houdt in het jaar tweede cijfer is de maand 76xxxxx is dus 1977 juni.
Jouw model, volgens mij de 6139 8002, is dezelfde tijd gemaakt als de blauwe Pogue van @koekoek dus het zal erom spannen welke ouder is :wink:
Heb zelf ook een 8002 onderweg, maar met een zilveren plaat. Uit november 1971

Overigens is het een Pepsi-bezelā€¦ Blauw met rood id pepsi, rood met zwart is coca cola :wink: Laat coca cola het niet horen!

3 likes

Ik denk dat de gene met resist plaat ouder is :smile:

2 likes

Ah zo ver even niet gekeken, dan heb je gelijk ja, haha :thumbsup: die zal 1971 of 1972 zijn. Of nog nƩt uit nog eind 1970.

2 likes

Die van mij is van 73. :+1:

2 likes

6306 JDM Turtle uit 1978

12 likes

de 70 mtr Resist is inderdaad 6139-8002 heeft nr 153374 - dus mei 1981 maar meer waarschijnlijk 1971 en heeft @koekoek gelijk :wink:

3 likes

Volgens mij ben je niet de enige met deze spelfout op de band. Als je googled op ā€œpatentedā€ is het eerste de beste resultaat een Rolex band. Grappig hoor.

Op grond van de Seikoā€™s die ik heb- en ken- zou ik ook mei 1971 zeggen, maar ik ben geen expert :relaxed:

1 like

Volgens mij is de 6139 van 1969 tot 1979 gemaakt toch of vergis ik me nu? Alleen 69 en 79 zou je dus nog over kunnen twijfelen, ware het niet dat daar duidelijke verschillen tussen bestaan qua details.

3 likes

Klopt :thumbsup: een 6139 uit 1981 is niet mogelijk dus hij komt sowieso uit 1971 :smile:

4 likes

Tweelingbroertjes uit het jaar 1976

Zacht goud op tweede paasdag, of toch hard roestvrij staal? Zegt u het maar

Fijne tweede paasdag iedereen!

13 likes