2017: welke vintage draag je vandaag?

Twee gevallen van op MP gekocht en ja hoor ze lopen(niet op tijd dus)…balen…balen.De rooie zocht ik al een tijdje voor bij mijn kleurencollectie en was in hele nette staat met origineel stalen band en de andere was een Newmaster…moest het begin zijn van verzamelen van ‘speciale Citizens’…bummer😑

Maar ja een horlogemaker gevonden en opgestuurd…en ben heel blij met het resultaat(nieuwe glaasjes en beurtjes gehad):blush:

@daniel997…hier zijn ze🖒😊

De rooie( heerlijke sunburst)

De Newmaster…

15 likes

jaren 40? niet normaal hoe horloges uit die tijd op elkaar leken. er staat een Glycine op ebay met op de brand na indentiek wijzerplaatje

1 like

tja @Abel, het succesmodellen kopiëren en/of merkjes opplakken is echt niet pas in de 21ste eeuw uitgevonden :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ah da’s geloof ik hetzelfde uurwerkje - toch? - als in mijn Indus ‘spacewatch’ die ik toevallig deze week weer eens geprobeerd heb leven in te blazen…:disappointed_relieved:

3 likes

Zelfde fabrikant, ander type, die van mij heeft ook een chronograaf.

1 like

Oh ja stom van me - zelf heb ik zo’n Favre Leuba met die chrono functie. Was me liever geweest als die niet gewerkt had en de Indus wel :innocent:

6 likes

En bekende merken als Titus, Silvana maar ook bijvoorbeeld de Rotterdamse juwelier Brunott deden ook gewoon mee met die 60 seconden wijzerplaatjes en rode secondewijzer gimmick…

5 likes

Leuk, ik heb net zo’n (niet lopend) horloge ontvangen.
(slecht plaatje van ebay)

7 likes

zou dat niet gewoon zijn geweest dat je de dail, met wat personal aanpassingen ergens bestelde voor een product serie? de wijzers zijn soms notabene 100% gelijk. was natuurlijk wel een bijzondere tijd he waarin werd geproduceerd.

1 like

Leuke vintage chrono vandaag :sunglasses:

12 likes

Minerva D H gesigneerd Duits militair klokje vandaag

19 likes

Meeste Russische klokjes doen nogal uitbundig aan decoratie. Deze vintage Raketa is ouderwets sober en ook duidelijk afleesbaar - het perfecte donderdag horloge :sunglasses:

10 likes

Keej :slight_smile: doe ik mee :slight_smile:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/f/4/f49fcd462ac4b3e933ce3bffe9fac34d47c68fff_1_375x500.jpg

Fijne donderdag :slight_smile:

9 likes

Oris Automatic Winder, jaren '90, nog vóór de Rode Rotor (maar was toen al een heruitgave van een veel ouder Oris model) :relaxed:

FIJNE DAG ALLEMAAL! :+1:

13 likes

Heel mooi, vooral die onderste met zilveren wijzerplaat! :+1:

1 like

Ik had weer zin in een groot horloge, dus de Tissot T12 weer eens opgewonden.

27 likes

20 likes

Post uit Spanje! Dus toch maar weer iets kleins, deze Mido met wat “patina” :slight_smile:

12 likes

Thanks🖒😊

1 like

10 likes