2017: welke vintage draag je vandaag?

Evening swap naar een andere Multi Alarm variant, Citizen’s eerste uit 1978
Nog even snel in de avondzon, want de komende dagen worden helaas pet …

Ah, en ook nog even eentje van de eerste vandaag. In de kantooromgeving kwam de mooie blauwe metallic plaat niet tot zn recht …

8 likes

Big Zero vandaag

8 likes

Daar ben ik al heel erg lang naar op zoek :cry:
Super :+1:

1 like

Prachtige plaat! :+1:

1 like

12 likes

Interessant duo Ernst! Vooral die bovenste vind ik een hele leuke vorm hebben van kast maar ook het display frame is net even anders! Dikke like

1 like

Hele coole E zeg! Bij mij nooit wat geworden, want lang geleden al het zoeken naar uurwerkje opgegeven - Geel/zwarte inner bezel vind ik ook mooier dan geel/wit…

4 likes

Hele mooie🖒…mooie verzameling LCD’s heb je🖒😊

1 like

Wat een plaat, wat een plaat! :heart_eyes:

1 like

avondklok - extreem duidelijk en daarom al jaren één van mijn ouwe favorieten: Claro

3 likes

@Slin : Thanks, het meeste wat je ziet is inmiddels 100% tip top schoon en fris, maar heeft veel bloed zweet en donor-verzamel-tranen gekost. Dat gaat sowiezo op voor bijna alle Multi Alarm modelletjes die ik heb verzameld … Maar dan heb je uiteindelijk ook wat moois en betrouwbaars :slight_smile:
Prachtige uurwerkjes met ceramische printplaatjes, wat mij betreft de top notch van Citizen’s LCD modellen tussen 1977 en 1980 (vooral door de vele mogelijkheden: dubbel alarm, chime, chrono, timer met of zonder repeat optie, fantastische verspreiding van het licht achter de display door een extra plexi plaatjes tussen zilveren ‘backplate’ en lcd paneel -voorloper van Casio’s ‘illuminator’ uit de 90’s, qua looks en gebruiksgemak- , en door een kenmerkende en zeer harde ‘beep’ door openingen in de deksel -‘dubbele’ deksel-. Ook groot fan van de ‘font’ in het LCD display.
Ja, ik ben een groot liefhebber! :relieved:

Jouw analoge verzameling vintage Citizens maakt ook indruk trouwens. Onder andere deze zag ik laatst voorbij komen en ben er fan van :+1:

Hele toffe typische 80’s Citizen variatie op de Seiko sports 100 modellen

8 likes

19 likes

1035 flat link bandje met nep #6 end links binnen. Mwah.

13 likes

10 likes

Hoog op mijn verlanglijst! :grinning:

1 like

Leuke goed bijpassende Seiko ss bracelet op de kop kunnen tikken, maakt de look af vind ik. Heb ook de originele band liggen, maar geen endlinks helaas. Mocht iemand raad weten, shoot! Ondertussen volstaat deze combinatie :ok_hand:

11 likes

Hele mooie combinatie zo!!

1 like

Heel netjes van die post bode, deze vandaag längs te brengen…
Hoef ik geen speedy op tuesday.
Gr
Ben

10 likes

NA: een Seiko rally, de 6106-8227. Meeste rally’s zijn Seiko 5 modellen, deze 6106 werd slechts enkele jaren geproduceerd, rond 1968-1970 ongeveer.

Behoorlijk matige staat, althans de karakterisieke bezel inleg, maar ook lume. Was de prijs ook naar, wordt mijn vintage mega beater denk ik…:wink:

8 likes

Net binnen:

16 likes