2017: welke vintage draag je vandaag?

15 likes

Faded rootbeer bezel iemand?

17 likes

Een ‘Casiotron’ uit '76

11 likes

7 likes

Niets mooier dan faded rootbeer toch :slight_smile:

8 likes

Vanmiddag per toeval bij een motorcross terrein langsgefietst! Natuurlijk qua clockwork niet op gerekend maar bij thuiskomst direct een lekker snel klokje om natuurlijk - gewoon om die sfeer nog even vast te houden…

6 likes

De Commodoor van mijn opa uit 1972. Voor speciale gelegendheden zoals mijn diplomering van afgelopen vrijdag. Heerlijk als je hem opwindt en dan hoort tikken.

12 likes

Certina quartz met esa 9180, midden jaren 70 voor zover ik weet.

14 likes

Zondagse Eternamatic maar weer eens tevoorschijn gehaald


Eterna? oh ja…
http://www.imgrum.org/media/1335325198454876284_1369881468

9 likes

Een spanring is toch altijd “gebroken”…? Zeg maar “by design”?

Ik probeer altijd wel de aansluiting precies op de 3 te zetten, bij de datum - daar is het visueel toch al wat “drukker”.

Vintage? Nou ja, een eind in de richting. Medio jaren 90.

10 likes

Niet dat ik weet, ik heb stapels glaasjes met zo’n ring, niet gebroken. Spant ook slecht als er een breuk in zit dacht ik?
Volgens mij moet er trouwens een ander soort glas in een super compressor kast. (Maar ik ben niet een expert op dat gebied)

Hmmm. Kan hoor, dat er twee types zijn. Maar bij een nieuw origineel Omega-glas wat ik recent in een Seamaster DeVille zette, en in het originele glas (dat ik heb weten te “redden” met schuren en polijsten) van een oude Certina, toch echt een “split” spanring.

13 likes

In mijn paar jaar verzamelen ben ik in voorraadjes van onderdelen beide types meermalen tegengekomen dus is vermoed dat er verschillende systemen zijn, gesloten en niet gesloten.

1 like

Weer wat geleerd :slight_smile:

1 like

@domega Mooie Eterna :+1: en thnx voor de link: BB :hearts: :blush:

1 like

ZentRa Electronic, net als gisteren:


Fijne zondag allemaal :sunglasses:

10 likes

30 likes

15 likes