2017: welke vintage draag je vandaag?

Shiny kast!

1 like

17 likes

Ach jee - inderdaad weer een Bombay Special. Wat hebben die mensen toch met Oris…?

2 likes

Ik heb geen idee waarom mensen dit soort spul kopen. Heb er vaak een dubbeltje op de eerste rang-gevoel bij. Terecht of onterecht.

Zo vreemd is dat toch niet, men koopt vaak eerst wat men mooi vindt alvorens zich erin te verdiepen. Uiteindelijk moeten we allemaal ergens beginnen met de hobby…

Veel mensen hebben geen idee dat ze een franken watch kopen.

3 likes

Ik doel eigenlijk meer op de Indiers die het spul maken… Waarom nou (zo vaak) dat merk…?

Mischien was Oris erg in trek in India? Ik vraag me af wat voor uurwerk er in zit, of dat wel een Oris uurwerk is. Of dat het gewoon een fake is.

Die komt uit dezelfde kleurdoos denk ik :innocent:

8 likes

Oris was in de good old days enorm populair in the United Kingdom - en onder die regering heeft India er natuurlijk best wel een flinke hoeveelheid van meegekregen, net als met de Dinky Toys, Raleigh fietsen, Austin auto’s en alle klonen dan wel licentiebouw daar weer van…vermoed ik zo!

2 likes

9 van de 10 keer zit er een fhf 96 uurwerkje in, volgens mij hét standaardwerkje voor de Bombay special. :smirk:

3 likes

18 likes

5 likes

Zekerheidje:

7 likes

Van Wikipedia:

“Taravana is a disease often found among Polynesian island natives who habitually dive deep without breathing apparatus”

“Taravana is also used to describe someone who is crazy because of the sea”.

12 likes

Of zijn de hobby net gestart en moeten zich nog goed verdiepen in de horloge wereld. Het horloge ligt ondertussen weer netjes in de kast en draag nu weer ouderwets een yema.

8 likes

Omega quartz met Beta21 caliber.

5 likes

13 likes

Ik ga voor een oudje uit mijn verzameling. Merknaam behoeft geen uitleg voor de kenners op dit forum. Overigens is dit een backwinder met bol glas en bol gevormd lederen band die aansluit bij het glas, bandje is jammer genoeg niet meer te vinden.

10 likes

21 likes