2017: welke vintage draag je vandaag?

Weer een spetterend bandje Nils, origineel neem ik aan?! En ik heb trouwens even de ongebruikelijke bevestiging van dat ‘vreemde’ Citizen bandje voor je gefotografeerd, benieuwd naar jouw visie?!!

1 like

Mooi horloge! Is Omega onderaan ipv bovenaan origineel (en Constellation vice versa)?

Tja…ik heb deze alleen zitten op de mooie NOS Citizen die ik een tijdje geleden van @Klokkengek heb overgenomen, precies zelfde sluiting en band maar zal eens kijken hoe die band erin zit.Lijkt wel of het een vast bandje is…misshien weet Harry dit nog?..Betreft deze Citizen:

5 likes

Ha Nils!

Hier een foto die ik nog van de achterkant heb. Bandje is niet écht vast, maar veel ruimte voor een ander model bandje is er volgens mij niet… Dit bandje hoort wel echt bij dit specifieke horloge. :relaxed:

Ik kocht dit horloge in de jaren '90 nieuw bij de juwelier. Het bandje hoort eraan.

3 likes

Volgens mij is het een Japanse uitvoering. Als ik het fout heb, hoor ik het ook graag :innocent:

Ja dus dat bandje van @domega hoorde waarschijnlijk ook op een specifiek horloge en die kan je niet zomaar op een andere zetten…bedankt Harry🖒☺

2 likes

Je bedoelde zeker een ‘spetterend horloge’? …Ja is helemaal origineel(ook origineel mesh Citizen bandje)…hele gave dit, pas een paar uur nadat ik hem vandaag had ontvangen dacht ik effe datum ook goed zetten…maar die zit er niet op😂…Word het horloge nog extra gaaf vind ik.Deze is van 09/1970 en het tekentje onderaan is groen…ook gaaf🖒😊

6 likes

zal de numerieke code van het bandje eens googlen binnenkort - wie weet. Ergens moet ik natuurlijk ook het horloge hebben maar zo’n schoenendoos is best groot en ik vind altijd horloges die ik niet zoek - ook nog steeds geen mooie match met jouw fraaie bandje bijvoorbeeld :sweat::disappointed_relieved:

3 likes

Ja zo is het altijd(bij mij dan) ga ik iets zoeken(alles overhoop) dan kan ik het niet vinden en dan kom ik het later als ik niet zoek opeens tegen​:joy::wink:

2 likes

Bandje doet weer denken aan mijn ‘vaste’ band op een oud Citizen klokje - deze:

6 likes

Ja…een hele mooie🖒☺…maar die zit toch vastgelast??

2 likes

Ja en wel op zijn Japans, heel netjes dus. Is wel de enige combinatie die ik ooit zo gezien heb bij een herenhorloge, bij damesklokjes komt het wel vaker voor…

3 likes

Ik heb een paar horloges waar het bandje niet af wilde, pas was er iemand bij mij om een horloge te kopen en die zit niet op HF maar had flink verstand van horloges en die zei dat ze zijn dichtgevouwd, en dat je met een schroevendraaier het kan openvouwen en dan zou je er wel bij kunnen om ze los te maken…maar denk niet dat het bij jou kan​:thinking::slight_smile:

2 likes

Erg mooi klokje deze! :relaxed:

2 likes

Ik heb ook zo’n band aan een Citizen heren horloge, althans wat daar van over is

Dial en glas waren ernstig beschadigd, dus hij ligt te wachten op een donorwerkje met plaat, maar die zijn in het vierkant niet zo makkelijk te vinden.

Hoe krijg je trouwens een glas in zo’n kast?

3 likes

Ik ben een Stoere Man vandaag … :slight_smile:

Fijne zaterdag :slight_smile:

12 likes

Dito​:blush::+1:t2::grin:

12 likes

Extra dagje Lemania

15 likes

Beetje wisselen tijdens het ontbijten.

Gr. Roel

17 likes

25 likes