2017: welke vintage draag je vandaag?

17 likes

Als hij de correcte caseback heeft, kun je daar de datum van uitgifte op vinden toch?

Mijn beste,

Zojuist gepolst!!
De Omega 30T2 '50

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

18 likes

62MAS vandaag

12 likes

Heb even voor hem gegoogled maar zover ik kan zien is dating van de M10 adhv nummering niet zo erg snel online te vinden. Waarschijnlijk dat Pjotr het ook belangrijker vind dan ik - bij mij is het veeleer een affiniteit met een periode dan met bouwjaar. Net als ik er ook best wel een klokje bij zal hebben zitten van mijn geboortejaar maar daar zie ik persoonlijk de meerwaarde niet zo van - ieder zijn plezier hoor :sunglasses:

Ook ik was vooral benieuwd naar de periode hoor, niet zozeer het precieze jaar :smiley:.

1 like

Het onderste nummer is serienummer/jaar van uitgifte. De mijne is dus uit 1970:

1 like

Ah bedankt Jack! Daar komen we een eind verder mee! Want dan zat ik er vijf jaar naast. Serienummer in de 300 maar ook uit 1970 en dus lekker jong nog. Wordt nog wel eens gemopperd over fora maar sinds ik op het HF rondhang weet ik 10x zo veel van mijn eigen horloges dan er voor, mag ook wel eens gezegd worden!

4 likes

Deze oude Caravelle. Ik was foto’s aan het maken van een stuk of 15 horloges die maar eens weg moeten, waaronder van deze Caravelle. Maar waarom moet-ie eigenlijk weg want eigenlijk best leuk, ik heb hem maar eens omgedaan en dat bevalt. Dus even geen haast met deze.

Ik ken het merk Caravelle alleen uit de Biggles-boeken die ik vroeger uitgespelde. Daaruit heb ik onthouden dat het een vliegtuigmerk is en zowaar, dat klopt en het bestaat nog steeds. Grappig dat het ook een horlogemerk is.

Wat ik leuk vind bij deze zijn de driehoekige big markers met een diap cijfer erin.
Da bezel is voor driekwart afgesleten en wat er onder zit lijkt op aluminium.
Hij draait nog wel en zelfs twee kanten op maar dat heeft geen zin, de bedrukking is zover afgesleten dat-ie onleesbaar is geworden.

Vraag: kun je horloges met dit soort big markers en met soms ook nog (een) wijzer(s) met een pijl aan het uiteinde plaatsen in een bepaalde peride? En zo ja, welke, jaren 60 of zo?

11 likes

Zeer mooie Omega
Is deze een handopwibder of automaat?
Welk type model is deze juist

1 like

Caravelle is begin jaren 60 vorige eeuw op de markt gezet als budgetmerk van Bulova.

Eigenlijk als eerst goed gesteende horloges (tov penankers) voor een redelijke prijs. In eerste instantie (als ik het goed onthouden heb)waren er alleen maar prijzen van $10 of $25. Caravelle werd in die tijd een van de best verkochte merken in de VS.

Heb je geen letter/cijfer-combinatie op de achterkant? Daar kun je nl het horloge precies aan dateren. Ik heb zelf een M9=1969 en een N6=1976 van Caravelle.

M=jaren 60
N=jaren 70
O=jaren 80

2 likes

Daarvoor moet ik hem open maken want gewoon achterop staat niets.
Open maken is niet mijn hobby maar het zou in principe moeten lukken, ik heb wat tools.

3 likes

Mijn beste,

De exacte gegevens heb ik in een ordner in de kluis liggen!!
En daar kan ik op het ogenblik niet bij!!
De gegevens die ik wel weet zijn:
Omega 30 T2 RG hand-opwinder uit ca. 1950

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

7 likes

Caravelle was in de sixties seventies denk ik een perfecte naam voor een cheap market product - vliegtuigen & auto’s waren toen niet zo goedkoop & algemeen als tegenwoordig dus met zo’n naam zat een grossier gebeiteld! Werden zelfs sterk gelijkende namen verzonnen om het wijzerplaatje op te leuken - zie deze gekunstelde Corvelle. Daarmee kreeg de koper een Corvette en een Caravelle in één koopje :smiling_imp:

9 likes

Dank u zeer! :blush:

Vandaag is hier in huis- ik woon uiteraard in een Gekkenhuis :stuck_out_tongue_winking_eye:- unaniem uitgeroepen tot ‘Vintage Quartz dag’ ! vandaar mijn Camel Trophy uit 1992 aan de pols! :+1::sunglasses:

FIJNE ZONDAG NOG! :grinning:

9 likes

Horloges waar waterproof op staat zijn van voor 1970, in 1968 werd in de VS de wet veranderd vwb de waterdichtheid van horloges. Waterproof werd zo water resistant, sommige merken deden wat langer over de verandering vandaar dat je soms nog waterproof ziet op horloges uit 1970. Deze is in ieder geval van voor 1968 daar Caravelle zoals al gezegd een submerk van Bulova is en die fabriek staat in de VS. Dit voor zover ik het heb begrepen en onthouden… Overigens een leuke aanwinst :+1:

3 likes

Echte vintage…Zelfs de kroon functioneert niet :disappointed_relieved:

12 likes

2x waterresistant hier.

3 likes