2017: welke vintage draag je vandaag?

Lekker in het najaarszonnetje vandaag:

20 likes

De oudjes worden uitgelaten ikzelf samen met mijn Marcks,t’is zondag we zijn blij :heart_eyes_cat:

12 likes

14 likes

Ik begin 'em toch wel te waarderen geloof ik, hij went snel
Vooral de 20mm aanzet is best OK

12 likes

Ik heb ooit een gelezen dat ‘water resistant’ bijna altijd van na 1970 is, en dat ‘Waterproof’ tot aan 1970 werd gebruikt. Men sprak daarna af dat Waterproof alleen nog onder voorwaarden mocht worden gebruikt?
Het fijne weet ik er zo niet meer van. Iemand anders misschien?

EDIT; ik scroll ietsje verder naar boven en vind het antwoord! Beschouw bovenstaande maar als niet verzonden :smile:

3 likes

Prachtig!

1 like

Edox Delfin vandaag.

18 likes

Dank, leuke info.
Dit is ook een waterproof uit de sixties dus.

1 like

Kijk, daar heb ik wat aan.
Leuk om te weten.

Een ander vraagje nav deze Caravelle.
Ik zie hier wat ik wel vaker zie, dat de lume van wijzers en markeringen niet dezelfde kleur hebben.
Is dat gewoon normaal of wil dat zeggen dat bijv. de wijzers ooit vervangen zijn?

Fijne avond; foto’s van vanmiddag. Zonnetje langs voor en achter, verschil is wel mooi vind ik😊

11 likes

Het kan zijn dat de lume verschillend verkleurd maar het meest waarschijnlijke is dat de lume van de wijzers een keer is vernieuwd, na ruim 60 jaar kan er door een stootje lume uit de wijzers geraken, dan zit er een gaatje in of het valt er helemaal uit. Om de kleur met de lume van de wijzerplaat dan helemaal gelijk te krijgen is mi. onmogelijk vandaar het verschil. Nieuwe wijzers doet men alleen bij de duurdere merken die een service bij de fabriek krijgen of op verzoek bij een hersteller. Nieuwe lume aanbrengen is een stuk goedkoper :wink:

2 likes

Vandaag Speedmaster mark 3 !

15 likes

Avondwissel van 14mm naar 7mm dikte.

13 likes

Mooie, rustige dial, bijna Spartaans voor een Seiko.

1 like

Nog even passen, #inlove

23 likes

Heb je bezwaar tegen een driehoeksverhouding ?

:wink:

2 likes

Moeten we wel duidelijke afspraken maken wie wanneer mag :wink:

1 like

Something blue


11 likes

Cal. 89 vandaag, live veel mooier dan op de foto maar met mijn simpele telefooncameraatje kan ik hem niet goed ‘vangen’: :confused:

6 likes

De 6306-7001 uit 1978 vandaag

10 likes