2017: welke vintage draag je vandaag?

Hahaha heel veel karakter ja… toch lijkt het me ook wel eens leuk als die duikklokjes de tijd aangeven - ik heb minstens tien van die seventies trendduikertjes die blijkbaar niet zonder water willen lopen… Tijdloze techniek waarschijnlijk? :sunglasses: :disappointed_relieved:

1 like

Dank je! Ik heb even stevig gegoogled voor je, maar is weinig van te vinden. Duizenden merken die in de zestiger/zeventiger jaren het publiek verleidden met klokjes die leken op die uit de film, van beroemde sporters of van ontdekkingsreizigers. Dan is in vergelijking die trend in smartwatches van nu niks bij.
Ik schat het zelf in als een goedkoop horloge van de markt of kermis of zo. Maar het loopt best aardig en ik vond de dial destijds helemaal af dus …

1 like

Leuk!

Mooi hoor. Uit welk jaar komt die?

“NA” vandaag :innocent:

24 likes

Dank je - 't bouwjaar ben ik niet echt zeker van Pjotr, nooit gezocht ook. Maar gezien de serial nrs van een paar hits op google zou ik denken aan midden zestiger jaren?! Grappig vind ik zelf de oranje seconde wijzer die er standaard niet op zou horen, maar imho wel super prettig afleest. Verder ziet die er vergeleken met de militaire horloges die ik heb/had uitzonderlijk goed uit, dus… ik heb hem eigenlijk al die jaren niet gedragen. Te mooi heeft ook zijn nadelen :innocent:

1 like

Heeeee…Je pie-pan gescoord Roel - en zo te zien nog heel netjes! Gefeliciteerd en veel plezier er mee!

2 likes

Even horlogeloos de avond door, maar wel even nadenken wat het morgen wordt…:wink:

10 likes

Heel leuk. Eigenlijk gekkenwerk om allemaal van die dure vintage Omega’s enz te kopen als Seiko zoveel variatie in modellen en uurwerken heeft…

De uurwerken van de Zwitserse merken zijn wat mooier afgewerkt en het heeft de naam, maar de uitstraling van Seiko is ook dik in orde.

5 likes

Die variatie vind ik zelf ook het leuke van Seiko. De betere Seiko uurwerken zijn er ook wel, maar dan in de duurdere modellen die je veel minder ziet. Zo iets is imo toch aardig afgewerk, een mid/high range uurwerkje:

4 likes

Ik kende dit merk niet. Maar ben - net als anderen als ik het goed begrijp - ook erg gecharmeerd van het horloge. Dus ook direct even gespiekt op ebay. Prijzen gaan daar alle kanten op :astonished:

1 like

Wat voor horloges horen bij dit 5216 cal?

Deze even een praktijkdraagtest op testbandje na een vrij urgente service; deed niks meer - is voor de betere helft van @fcdh . :smile: Jaren '40 met een FHF 175 calibertje. Erg mooie staat nog. Glaasje is nieuw, want dat sneuvelde bij het verwijderen van de glasrand. Wie breekt betaalt. :wink:

20 likes

Lord-Matics (special). De 5246’s zie je in King Seiko’s (die heb ik ook gehad met instant day/date change).

3 likes

Uitzonderlijk fraaie lugs, mijn beste!

1 like

Bij het ochtendgloren sinds lange tijd weer eens een rommelmarkt bezocht en een paar geinige horloges gevonden.

Deze draag ik vanavond. Een typisch eind jaren 60 werkpaard. Onaantrekkelijk. Maar met een erg schoon zeer betrouwbaar ETA 2783 werkje en een compressorkast (met niet-gare pakking, ook fijn). Voor 5 euro’s kon ik em niet laten liggen, uiteraard.
Tja, wat moet ik ermee… Eerst maar eens een beetje dragen dan maar … Heb er voor de vorm even een nos gaar jaren 60 bandje op gezet.

Deze vond ik ook nog. En spreken me veel meer aan, ik ben liefhebber van de goedkope(re) sub-divertjes. Ze hebben beiden helaas TLC nodig, lange adem.
De linker heeft een mooi schoon Ronda-Matic werkje en houdt prima tijd. En de rechter heeft (tegen verwachting in) eens geen penanker hoogstandje maar een JEJ (Jeambrun) 27 DC werkje. Hiervoor zoek ik sinds vandaag een goede balans (zie gevraagd draadje, zeer welkom). Weer een Frans ‘duikertje’ erbij.
Ze komen beiden hier nog wel eens voorbij, tzt.

Goed weekend allemaal

14 likes

Gigandet 21j. is een blijvertje, saturday night we are coming :smile_cat:

10 likes

Extra dagje omega cal 333
Heerlijk gevoel toch zo een bumpertje om de pols

13 likes

13 likes

Je zier deze toch eigenlijk te weinig. Blijft een leuk soortief horloge. Deze is van ‘68.

15 likes