2019. GS of JLC

Jaeger-LeCoultre, al is het maar omdat dat merk gewoon meer gevoel, karakter en heritage heeft. :blush:

Een JLC graag.

Ik vind de kast van de JLC echt een enorme afknapper. Saai maar dan niet op de goeie manier dat je het onder de noemer minimalistish kan scharen. Ik vind de geheel gepolijste kast ronduit goedkoop ogen. Wat dat betreft doet Seiko het echt veel beter met de interessante GS kasten. Tot zo ver mn JLC rant.

Bij een GS is ook vaak wel korting mogelijk. :+1:

2 likes

Zoals de meeste hier zou ik voor de JLC gaan, mooier horloge en voelt toch ‘specialer’ naar mijn mening. Veel sterkte in ieder geval!

JLC, maar mag ik een andere model voorstellen.
Heb hem namelijk ook gepast samen met JLC Master Calendar Moonphase. maar vond hem “saai” te ingetogen. De master calendar moonphase lijkt op plaatjes erg druk, maar in werkelijkheid valt hij ontzettend mee. Het is weliswaar geen ultra thin. Misschien nog even paar modellen nog passen?

Hier paar foto’s ter vergelijking

1 like

zeker de JLC!

Zeg dan wijzerplaat :rofl:

De GS is mijn favoriet

4 likes

Zou in dit geval ook gaan voor de JLC, zou ook niet snel een mooier horloge weten met enkel een maanfase. Ook niet in een higer segment dan de JLC.

Uiteindelijk is het oersoonlikk, dus zou vooral vaak gaan passen.

1 like

:point_up_2:

2 likes

Tamelijk lastig vergelijkbare horloges, maar beide mooie keuzes.
De JLC zou mijn voorkeur hebben. Irl is die ingetogen, maar straalt klasse uit.
Op staal is je Explorer moeilijk te kloppen. De GS is wel prachtig trouwens.

Iedereen tot zoverre bedankt voor de input. JLC heeft de voorkeur zo te lezen.

@Kenleaf. Ik weet niet wat het precies is alleen ik heb minder met de master calender zo op de plaatjes, wellicht ook maar eens naar kijken.

Echter ik vind m fors duurder. Ik heb zo mijn grenzen wat ik wil uitgeven. En als ik in die prijsklasse moet gaan shoppen met maanfase dan zou ik voor die pakweg €9500 deze mooier vinden, dat heet puur op t plaatje

Ik dacht dat iemand hier op forum deze heeft hetzij met een andere kleur wijzerplaat. Wie was dat ook alweer?

Wat hebben we toch een vreselijke hobby :joy::joy::joy:

1 like

JLC for sure

That would be me. Er zwerft ook nog een blauwe rond.

5 likes

Beide horloges hebben overlap met je huidige collectie.
Een GS, in quartz/spring drive in b.v.titanium met extra harde coating, zou je Grab-and-go ook kunnen worden en heeft overlap met je Rolex.
De JLC is een dress watch puur sang en zal dan je Nomos, maar ook deels je Zenith van de troon stoten, of in idd keuzestress geven bij bepaalde chique gelegenheden.

Dus ik zou ook bij jezelf te raden gaan of je niet bij een aankoop wel/niet afscheid zou willen namen van huidige stukken, of dat ze emotionele waarden hebben. Misschien dat dat je keuze nog wat stuurt.

JLC ! Met alle respect voor GS, maar JLC is echt een klasse erboven.

Als moonphase niet een must is (beide Seiko’s uit je lijstje zijn zonder), en je kunt JLC waarderen, zou ik ook eens kijken naar de Memovox modellen,

Heeft u toevallig ook de JLC Ultra thin moon overwogen of was het een bewuste keuze om voor de Go te gaan?

En mocht u de JLC overwogen hebben waarom dat toch de GO?

Qua uurwerk vind ik de GO dan wel weer mooier alleen die is dan weer een paar honderd duurder dan de master calender wat ik al teveel vind. heeft iemand een idee waar ik de GO ( Liefst naast de JLC) eens kan bezichtigen?

De GO was een bewuste keuze, voornamelijk vanwege de indeling van de dial. Het asymetrische is misschien niet voor iedereen, maar voor mij maakt het het horloge juist spannend en interessant. Dat zou ik bij de JLC op den duur missen, ook al is dat horloge subliem afgewerkt.

2 likes

Wempe in Düsseldorf heeft de GO zeker op voorraad en ik denk dat de JLC ook wel beschikbaar kan zijn.

Als de JLC er niet is, dan vind je hem wel wat verder op de Koningsalee.

Bij mij, ik heb ze allebei in de collectie :no_mouth:

Ik heb overigens ook de Snowflake gehad, was een prachtig horloge. Mijn keuze zou duidelijk de JLC zijn, echter. Gewoon mooier en meer mijn smaak.

Edit: in Amsterdam heb je op de P.C. de Tourbillon boutique, en vlak ernaast de JLC boutique. Tourbillon heeft altijd wel een PanomaticLunar op voorraad, vaak in verschillende kleuren. En voor de JLC boutique geldt hetzelfde, maar dan voor hun modellen uiteraard :wink:

13 likes