2019. GS of JLC

Een spring drive met 72 uur gangreserve is natuurlijk nooit zo grab-and-go als een kwarts (9F).

GS is mooi, maar ik zou de JLC verkiezen.
Er staat een jong gebruikte op chrono24 in “TOP Zustand” met garantie:


Als is het aanbod op de fora bepaald dun gezaaid, die prijs lijkt me onderhandelbaar.

Een GO met die grotere maat en “een subdial voor de tijd” zou het voor mij niet zijn zijn, maar dat lijkt me in elk geval een model waar je 100% voor moet vallen.

2 likes

En gereserveerd.

40mm valt wel mee toch?

Hoewel ik als GS adept anders zou moeten zeggen, zou ik tussen deze twee toch voor de JLC gaan. De Snowflake is qua uurwerk erg indrukwekkend, echter om de pols kon hij met niet bekoren. Wat @Fate_Amenable_To_Change ook schrijft.

Het zijn overigens wel twee totaal verschillende stijlen.

Een GS in een meer dresser variant zou ook een overweging kunnen zijn?
Een SBGR095 of SBGW253 bijvoorbeeld? Als eenvoud is wat je wilt?

Die GO :heart_eyes:

Oh het is niet extreem, maar ik prefereer in dit genre wat kleiner.

1 like

Als eigenaar van een Snowflake, zou ik de JLC verkiezen.

1 like

Jaeger LeCoultre. Klaar.

Wellicht zelfs de zwarte versie overwegen?

:beers:

3 likes

GS. Toch een alleskunner en daar grijp je toch eerder naar, dat is mijn ervaring tenminste. Welke GS maakt eigenlijk weinig uit, ze zijn allebei erg mooi.
Ik heb de JLC gepast in een boutique, maar hij viel behoorlijk groot voor een dress watch. Komt misschien omdat de dial vrij “leeg” is?

JLC kan volgens mij ook in NL geserviced worden, Richemont heeft een service center in Amsterdam. Alleen de ingewikkeldere Reverso en complicaties moeten naar Zwitserland terug. Desalniettemin zal een service je minimaal 700 eurootjes en enkele weken kosten, ook al wordt ie om de hoek geserviced!

JLC, all the way. No discussion…

JLC… Of was dat al een gezegd? Wat een beauty. :relaxed:

1 like

Of zeg in ieder geval: “die dial die dial die dial”!

valt wel mee. de ultra thin moonphase kost 8800. Scheelt “slechts” 600:sweat_smile:

De JLC met afstand

:arrow_up:

De JLC (met zwarte plaat)

Snowflake

Je hebt het voor jezelf niet makkelijk gemaakt , keuze uit deze toppers valt niet mee :thinking:
JLC zou voor mij de keuze zijn als het lekker dressy moet worden. De GS vind ik net wat sportiever.
Wat al meerdere HFers opperen, de donkere plaat in de JLC pakt me (nog) meer dan de lichte

:heart_eyes:

2 likes

De indices… mooie vorm, maar de verschillende lengtes, weet niet hoor.
Beter de 12 langer maar wel dubbel, en de 11 en de 1 kort, zoals de 3, 5, 7 en 9…
Nu is het, tsja, chaotisch en op een vreemde manier geen mooie cirkel.
Je voelt meteen hier klopt iets niet

Echt?

Ik snap het helemaal niet hoor wat je allemaal komt te vertellen… Voor mij klopt het gewoon perfect.

Maar georganiseerde chaos is toch prima? :wink:

Je moet het in zijn geheel bekijken vind ik, niet elk ding apart.