Ondanks dat replica’s hier absoluut gehaat worden heb ik punt 4 een paar keer zien gebeuren om mij heen. Door een replica kreeg de persoon in kwestie meer respect voor het echte werk en is vervolgens gaan sparen voor een echte een voordeel bij een nadeel.
Niet in alle gevallen maar het komt zeker voor. Net als leden die zich hier aanmelden en tot dan toe de mode- of plakmerken droegen.
Ik doe mijn best en heb mijn kinderen bij 6 moeders maar voor zoveel kinderen kan ik geen horloges kopen dus missie is kansloos. Maar het was wel leuk om te proberen
Punt 5: in tegenstelling tot wat wij allemaal graag willen geloven, zit geen enkel weldenkend mens te wachten op ons snobistisch gewauwel. Nee, echt. Je partner luistert alleen uit medelijden. We zijn op onszelf aangewezen, dames en heren.
Leuk onderwerp voor een nieuw topic dit.
Replica’a aanbieden als echte, not done.
Maar verder. Ik vind het juist erkenning voor een merk, dàt er replica’s van gemaakt worden.
Verder, die persoon zonder koopkracht, had de echte toch niet kunnen kopen. Maar, zodra het financieel haalbaar is… dan koopt, of haalt, hij het origineel.
Dus dat.
Replica’s komen uit het illegale circuit. Dus ook geen toezicht op arbeidsomstandigheden, milieuwetgeving etc. Replica’s kopen is alleen daarom al immoreel. Nog los van dat het een nepper is.
Tuurlijk. Ze komen gewoon uit China, net als 95% (van de onderdelen) van wat jij thuis hebt, en dan heb ik het niet alleen over horloges…
Wat een onzin-argument zeg, arbeidsomstandigheden.