2019 Wat doe jij ? (voor de Horlogerie...)

Tijdens wat filosofische overpeinzingen in een ander topic de volgende conclusies:

1. Horlogerie is aan het uitsterven bij het grote publiek.
  2. Als er wat aan de pols blijft is het een smartwatch.
  3. Rolex en de parasiterende replica-industrie houden de liefde voor horloges levend bij de jeugd.
  4. Replica’s hebben hierdoor een belangrijke functie voor, het ontwikkelen van, horloge-liefde.
  5. Horloge-liefhebbers moeten nieuwe horloge-liefhebbers kweken !

Met name bij punt 5 is nog werk te verrichten.
Heb je tips, do’s en don’ts, suggesties, noteer ze hieronder…

Enne, nog de Beste Wensen voor 2019 :heart:

7 likes

Ondanks dat replica’s hier absoluut gehaat worden heb ik punt 4 een paar keer zien gebeuren om mij heen. Door een replica kreeg de persoon in kwestie meer respect voor het echte werk en is vervolgens gaan sparen voor een echte :slight_smile: een voordeel bij een nadeel.

5 likes

Mee eens.
Net als vroeger de chocolade sigaretten een opstap waren naar echt roken ! :grinning:

3 likes

Nee joh! Ik ging van chocolade sigaretten gelijk door naar crack. Het echte werk :smile:

25 likes

:joy:

Precies ! Van replica naar tourbillon !

1 like

Heel herkenbaar.
Hier van paracetamol naar de betere pretpillen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik moet niks! (Voornemen 2019)

8 likes

Je moet het wìllen:joy:

1 like

Niet in alle gevallen maar het komt zeker voor. Net als leden die zich hier aanmelden en tot dan toe de mode- of plakmerken droegen.

Ik doe mijn best en heb mijn kinderen bij 6 moeders maar voor zoveel kinderen kan ik geen horloges kopen dus missie is kansloos. Maar het was wel leuk om te proberen :wink:

3 likes

image

1 like

giphy (8)

1 like

Geef ze allemaal een Soki ! :sunglasses:

1 like

Wat een gewauwel.

Waarom begin jij elke dag over replica’s? Trek gewoon de knip en koop een fatsoenlijk horloge.

11 likes

Fatsoen is niet te koop, intelligentie ook niet merk ik aan je reactie…

1 like

Ik krijg het idee dat jij graag wil horen dat replica’s oké zijn.

Dat zijn ze niet.

13 likes

Punt 5: in tegenstelling tot wat wij allemaal graag willen geloven, zit geen enkel weldenkend mens te wachten op ons snobistisch gewauwel. Nee, echt. Je partner luistert alleen uit medelijden. We zijn op onszelf aangewezen, dames en heren.

4 likes

Leuk onderwerp voor een nieuw topic dit.
Replica’a aanbieden als echte, not done.
Maar verder. Ik vind het juist erkenning voor een merk, dàt er replica’s van gemaakt worden.
Verder, die persoon zonder koopkracht, had de echte toch niet kunnen kopen. Maar, zodra het financieel haalbaar is… dan koopt, of haalt, hij het origineel.
Dus dat.

1 like

Replica’s komen uit het illegale circuit. Dus ook geen toezicht op arbeidsomstandigheden, milieuwetgeving etc. Replica’s kopen is alleen daarom al immoreel. Nog los van dat het een nepper is.

12 likes

Tuurlijk. Ze komen gewoon uit China, net als 95% (van de onderdelen) van wat jij thuis hebt, en dan heb ik het niet alleen over horloges…
Wat een onzin-argument zeg, arbeidsomstandigheden.

2 likes