Ik maak geen promotie filmpje of verslag toch?
Ga me op een forum niet bezig houden met spelling/typefouten
IMHO is āhet jaar waarin het mechanisch horloge voorgoed veranderdeā rondom de kwarts revolutie geweest. Toen veranderde het van een noodzakelijk en alledaags iets naar een luxe item
Volgens mij zijn er een heleboel onderdeeltjes die nou net servicegevoelig zijn vervangen door twee die dat niet zijn. Als ik goed gelezen heb.
Even voor de duidelijkheid. āenige en enigsteā mogen tegenwoordig gewoon door elkaar gebruikt worden in de context van āalleenā. Volgens mij niet in de context van āleuksteā,
Ik vind het ook niks, maar het is niet anders.
Niet volgens de Nederlandse Taalunie: " Nee, enigste is geen standaardtaal. Correct is: *Dat is mijn enige kans". Het is niet anders
Is een aantal jaren zonder jullie te raadplegen doorgevoerd.
Hoe durven ze? Dat moeten diezelfde gasten zijn die ook ākidsā in het groene boekje hebben gegooid.
Ik weet het. Maar toch is het gebeurt.
Het zal vanwege mijn leeftijd zijn dat voor mij āenigeā de juiste vorm blijft. Steeds vaker zie ik āvaaksteā ook gebruikt worden. Brrrrr,
Sorry dat ik even off-topic ging
Their heads
Btw, het nieuwe dingetje van FC vind ik echt wel een grote vernieuwing. Het horloge vind ik ārukā, maar het uurwerk heeft wel een prachtig vloeiende secondewijzer loop. Er zullen meer horloges met dit uurwerk gaan komen.
gebeurt
Van Dale:
Toch is er ook een context waarin enigst niet correct is, namelijk wanneer er sprake is van een lidwoord. Denk aan de volgende situaties:
- Het enigste doel is om voor volgende zomer 10 kilo af te vallen.
- Kinderboeken zijn de enigste boeken die ik lees.
Door het lidwoord bestaat er weinig tot geen twijfel over de betekenis en daarom is de verduidelijking die het gebruik van enigste biedt niet nodig.

Maar toch is het gebeurt.

gebeurt
Ik wist dat er iemand ging happen.
Boeiuh, innovatie is gay, uiteindelijk wil je toch een rolex
Sorry ik bedoel: ik vind dit heel cool. Eindelijk weer een āstep changeā in innovatie van het mechanische uurwerk, dat verder gaat dan een ander materiaaltje voor de veer of zoiets. Inderdaad in dezelfde liga als Spring Drive. Ik had het niet verwacht vanuit deze hoek. Hopelijk gaan we dit vaker zien!
Dit is wel een heel gave innovatie. FC lijkt wel enorme stappen te hebben gemaakt. Ben nooit een fan geweest van dit merk, maar blijkbaar hebben ze een eigen ontwikkel/R&D-team dat nu mogelijk horlogehistorie gaat schrijven. De vraag is natuurlijk wel hoe snel dit schaalbaar wordt en welke bestaande problemen in de industrie dit precies gaat oplossen. De tijd zal leren of ze dit uiteindelijk zo kunnen neerzetten dat het echt de āindustry standardā gaat vervangen of dat het een leuk hebbedingetje voor liefhebbers blijft. Dat laatste is vanuit hen bezien niet eens een stomme strategie als je maar een groep liefhebbers aanspreekt die groot genoeg is (wat niet lijkt te zijn gebeurd vooralsnog met hun inhouse Tourbouillon).
Interessant om in de gaten te blijven houden!
Hier nog een filmpje over het slimline monolithic uurwerk. Dit keer wat korter en met iemand die beter Engels spreekt.