Beide hebben een rotor en gebruiken “mechanische” onderdelen om het quartz crystal te laten vibreren.
De rest is heel anders ja
Jij gaat ook los op een uit de context quote imho.
Daarover zijn we het eens dan.
Ik ook. Daarom zeg ik dat voor een IWC van Xk ik een ander uurwerk verwacht dan in een Hamilton. Daarnaast ben ik ook geen kritiekloze liefhebber van manufacture, omdat vostok en seiko laten zien dat ook dat grotendeels lucht is.
Mijn UG unisonic is gewoon een rebranded Bulova uurwerk bijvoorbeeld. Vind ik supertoffe techniek, kinetic en SD ook. Als ze een saaie zwarte SD Gs maken zonder malle power reserve sta ik vooraan in de rij.
Maar een IWC, Breitling etc met een eta/sellita voor veel geld vind ik moeilijk te accepteren. Een manufacture is dus een makkelijke manier voor IWC om zichzelf als bijzonder te verkopen, hoewel de bijzonderheid zon manufacture uurwerk dus ook wel tegenvalt.
Wat inderdaad een product van marketing is. Branding is alles voor een Michael Kors, Tommy Hilfiger en Gucci. Die bedrijven konden Georges Kern wel opgeleid hebben, zeg.
Kijk. Een treffende analogie. Een auto met bobine en startmotor is nog steeds een auto met een verbrandingsmotor. Hulde, dat ik daar zelf niet op was gekomen.
Heel gave technologie. En het gelinkte artikel legt het ook prachtig uit. Ben benieuwd of/wanneer vergelijkbare technologie ook in instap-uurwerkjes belandt. Of zit er een dik patent op?
Ik denk dat jouw idee van luxe niet overeen komt met het idee van 99% van de wereldbevolking.
Ik zal je nog een andere gedachte toegooien… Alle analoge horloges zijn mechanisch.
Quartz, kinetic, automaatjes, handwindertjes, met veer, zonder veer, FC, Hilfiger of Patek, maakt allemaal niet uit, het is in alle gevallen een mechaniek.
Pas wanneer je het over quartz hebt met een electronische display zou je over non-mechanisch kunnen beginnen te praten, ware het niet dat een quartz kristal vibreert, en dus beweegt, en het dus een soort van mechanische regulering is.
Op die vrolijke noot laat ik het dode paard ook maar eens gaan.
Dit nieuwe echappement is zonder meer vernieuwend en het spaart een flink aantal onderdelen uit. Spreekt met dit enorm aan als liefhebber van mechanische horloges? Nee, dat niet.
Hoop dat t uurwerk beter zijn werk doet dan het steenkolen Engels in het filmpje .
Ben ik nou de enigste die dit niet vind kunnen?
Kom op zeg, opereer je internationaal en maak je een promotie filmpje in de Engelse taal zorg dan ook dat je fatsoenlijk Engels spreekt .
Heb het filmpje niet af gekeken, storende factor was te groots.
Ben benieuwd hoe dit onderdeel zich houd na jaren gebuig . Ben niet echt een kei in materialenkennis maar uiteindelijk slijt bijna alles. Dus ben benieuwd na 5 jaar.
Wel zeer interessant en leuk om te zien. Ben echter conservatief en vind de oude escapement met balanswiel toch meer ziel hebben. Maarja… wie ben ik
Even een nieuwe laten printen door je neefje of buurjongetje. Eurootje voor het materiaal en twee tientjes voor de moeite. En op naar de volgende vijf jaren of weken
Ik vermoed dat die conservatieve neigingen zijn ontstaan/toegenomen nadat we goedkope alternatieven hebben gekregen. Mechanisch is overbodig geworden met de komt van Quartz en digitaal en steeds meer een product geworden voor liefhebbers en mensen die een sieraad of iets bijzonders zoeken, dus niet enkel een functioneel polsstuk dat de tijd vertelt.
Maar zonder gekkigheid… hij had beter zijn verhaal kunnen doen in zijn eigen taal. Ondertiteling was prettiger geweest dan luisteren naar dit gebrabbel