[€2250] Omega Seamaster 60 'Big Crown' | vintage

Heb anderhalf jaar genoten van dit prachtige horloge. Het heeft teveel overlap met een paar andere horloges in de collectie dus ik ga er afscheid van nemen. Je kunt hier zien hoe ik er aan ben gekomen.

Rubbers/ringen/glaasje/wijzerplaat zijn vervangen eind 2023. Wijzerplaat die er in zat komt er bij, evenals een link voor de band.

Komt op een originele 1098 band met 547 endlinks, tijdscorrect voor het horloge. Zitten nog 2 extra endlinks bij.

Wijzerplaat is zeer netjes voor een horloge van deze leeftijd, met een loep zul je wat dingen zien maar bij gewoon gebruik helemaal niets. Bezel is gebruikt, check de foto’s goed. Dat is vrijwel onontkomelijk bij de bakelieten bezels. Vrijwel alle bezels van exemplaren op eBay zijn aftermarket, evenals de dials daar. Kast heeft zijn gebruiksschade, maar is nog erg dik en scherp.

Te koop:

Merk en model: Omega Seamaster 60 ‘Big Crown’
Diameter: 37mm
Leeftijd: uit ongeveer 1970
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): eind 2023
Factuur en/of certificaat: geen
Originele doos en/of eventuele accessoires: vintage Omega box
Verzendkosten of afgehaald: ophalen
Conditie (krassen, werking etc): zie foto’s
Soort uurwerk en kaliber: cal 565
Vraagprijs: 2250 euro

Foto’s:

In de volle zon om alles zo scherp mogelijk in beeld te hebben:

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

23 likes

Zoals gewoonlijk ben ik van mening dat de foto’s het horloge geen recht doen. Een foto geeft alle oneffenheden, alle kleine dingen, alles heel ongezouten weer. Mooi natuurlijk, maar soms ook wel iets te kil. En op 1 van mijn foto’s zit zelfs viezigheid op het glas. Het is een prachtig horloge, werkelijk waar. Met gebruikssporen uiteraard, maar daarom is het ook vintage. Daarom nog even een photoshoot:

Dit vintage Omega doosje wordt meegeleverd met het horloge:

Gebruikssporen op de gesp:

En profil:

Een origineel Omega glaasje (met wat poetsen helemaal te gebruiken), de wijzerplaat die in het horloge zat, de wijzers en wat oude rubbers worden ook meegeleverd.

Prijs is losjes gebaseerd op 350 euro voor de band en 1900 euro voor het horloge. Eventueel is het horloge los te koop, de band niet.

4 likes