Doe ik voor de gezelligheid mij Raketa erbij. Heeft als extra aardigheid een verstelbare wereldtijden bezel Erg leuke horloges voor erbij, en als discussie stuk op verjaardagen.
O ja de bezel van die @Dotx geeft de wacht verdeling aan op schepen. Ook interessant.
Ja de tijd dat een zeeman in functie moest zijn. 4 uur op en 4 uur af. Dat zou de Russische verdeling zijn. De rode balk zijn dan de nacht uren. (honden wacht).
Ik vind de afleesbaarheid prima, binnen een halve dag gewend, ergens leest het voor mij heel logisch. Ik heb de Airman van selie overgenomen en ben er nog steeds blij mee.
Ligt eraan of het koopvaardij is of marine ( en dan ook nog welk land ).
Wij ( NL ) hanteren 4 op en 8 af. Of 6 op en dan 6 af. Of 7 op en 5 af, gevolgd door 7 op en 5 af.
In elke variant heb je dus 2 wachten per 24 uur. In de eerste variant loop je met 3 divisies. De andere met 2 divisies
Helaas wel met een Quartz uurwerk (Ronda), maar ik ben toch ontzettend blij dat ik hem heb aangeschaft. De afwerking is top en de leren band is van uitermate hoge kwaliteit met quick release pins.
Van dit trio is alleen de cosmonaute er nog.
Het eigenwijze karakter van de 24h functie en de uitstraling van de navitimer maken van dit model echt een topper!