Na mijn laatste aankoop, een black dial Tissot PRX Powermatic 80, ben ik op zoek naar een nieuwe daily. Voorkeur gaat uit naar een horloge op de grey market. Deels omdat ik deze ivm. locatie in japan en/of HK kan aanschaffen en het hier voordeliger is.
Ik heb momenteel enkele horloges op het oog, maar mijn voorkeur veranderd bijna dagelijks als ik weer wat leuks zie haha… Hudige rijtje is:
Ik zou voor de Omega gaan. Maar voor 1 mm ruimer dan jouw maximale 40mm zou je voor de Omega Seamaster Pro Diver 300m kunnen gaan uit de Pierce Brosnan tijdperk als James bond. Ieder geval de quartz versie is 41mm. Daarbij is ook de draaiende kroon beschermd.
Ja dat is ook mogelijk. Maar omdat ze dezelfde kroon gebruiken, ziet deze er best raar uit met een te grote kroon. Dit zou best opgelost kunnen worden met een kleinere kroon.
Als je in Japan en Hongkong bent dan loont het zich zeker om voor Grand Seiko, Tudor of Omega te gaan. De advertenties die ik voorbij zie komen op C24 zijn soms insane qua prijs. Dat gezegd hebbende is deze Oris Big Crown Pointer Date Calibre 403 misschien het overwegen waard! 38mm diameter, 35,7mm lug-to-lug en een uurwerk met 10-jarige serviceintervals.