2nd gen MN straps van Erika's Originals

Que!?

Ik heb net twee van de nieuwe generatie binnen gekregen, zal later dit weekend wat vergelijkingsfoto’s maken!

1 like

Dat zou mooi zijn! :+1:

Al vergelijkingsmateriaal? :blush:

Ik ben op zoek naar een oranje MN strap en Erika is de enige die die kleur heeft (cheapest en watchgecko iig niet…). Maar twijfel toch wel erg over de 75 euro (zeker nu de concurrenten 1/10 van de prijs zijn… :joy:).
Ik heb nu nog een gen1 bandje (en vele anderen gehad) en daar zeker tevreden over.

Ik wou er een kopen maar ben ondertussen afgehaakt. Of ze moet met hele unieke kleurencombinaties komen zoals voor zo’n Australisch blog.

Dat dus. Ik ben nu die van Luff aan het proberen. Die van scheapestnato en Zuludiver vond ik maar meh. Dunner, slapper en allemaal dezelfde kleurtjes.

2 likes

Dank voor de tip!

Hebben ook oranje (helaas niet met n streepje…), dus ga daar maar eens proberen.

Edit: maar jij hebt deze dus al?

1 like

Nah, nog onderweg

1 like

Duurt wel effe dus :grimacing: 21-11 besteld…

Standard shipping, dat is volgens mij 30 werkdagen bij hun ofzo :confused: Terwijl mijn RSM bandje op dezelfde dag besteld was en nu al drie dagen binnen is vanuit hetzelfde Singapore. :sweat_smile:

In-house Artisan woven… ?? :rofl: zit er bij haar iemand thuis te naaien ? Wat een kul.

`Speciaal op een 200 jaar oud spinnewiel ( was ooit nog van Roodkapje ) gedraaide wol door een Prinses op de Erwt. Deze wol is van Highland schapen die alleen nog boven de 3500 meter voorkomen en volgens traditie alleen door blondharige meisjes ( nog onbevlekte …! ) geschoren mogen worden waarna de wol 18 jaar moet rijpen op eikenhout van oude whiskyvaten voordat deze gebruikt mag worden voor horlogebandjes.

Original is het ook niet want een kopie van de jaren 60 bandjes. En toen had ik nog niet gelezen dat het VIJFENZEVENTIG euro kost………… giller :joy:
Goeie marketing toch wel als er suckers zijn die dat betalen, compliment !

3 likes

Ja, ze laat het materiaal nu in eigen huis weven.
Nee, het is geen kopie van de oorspronkelijke MN straps.
Die hadden namelijk andere constructie.

2 likes

Waar moet het met de wereld naar toe als we de kopie Original gaan noemen…? wij zijn gedoemd :exploding_head:

De ECHT echte Franse straps zijn hier te koop bij CWC, parachute materiaal en de klemmen schijnen ook echt te zijn, en dat voor maar GBP 45,- !! NEW OLD STOCK

Ik heb een déjà vu … wéér iemand die alleen maar naar de prijs kijkt, zonder het bandje ooit zelf in handen te hebben gehad. Ach ja de prijs is ook wel een dingetje natuurlijk. Snap het geschreeuw wel hoor.

Toedels. :sunglasses:

3 likes

Zou zo’n bandje geen schade aan de kast kunnen veroorzaken door het schuren?

Alleen als er materiaal zoals gruis, zandkorrels etc. tussen de band en de kast terecht komt heb je last van schuren. De band zelf is vergelijkbaar met een redelijk stevige nato band, dus als je die al riskant vindt, dan is een MN strap net zo.

Hier het resultaat van een jaar of 3 met een vintage (iets zachter dan een standaard MN strap) op een tuna:

Ik heb saffierglas aan de onderkant. Daar ben ik niet bang voor :sunglasses:

:raising_hand_man:

Net 1 besteld. Ene gele. Kek kleurtje. 1e x de gen 2 voor 75 ekkies… :sunglasses:

2 likes

En binnen!

Staat top op de Tuna! Mooie combi voor de zomer.

Ben blij met de uitbreiding van de collectie MN’s.
Maar als ik eerlijk ben dan zie ik op het eerste oog het verschil met de gen 1 straps niet zo… en het valt me op dat deze dunner is dan bv mijn gen 1 Mirage.

De hardware is zeker netter afgewerkt. Ook de randen zijn aan 2 kanten mooi, al had ik daar nooit last van bij mijn eerdere gen 1’s.
Overigens werd mijn bandje opgestuurd vanuit Bulgarije, niet vanuit Valencia/Spanje, waar het atelier met de artisanale wevers zou zitten?

Ik vind de MN’s top. Ze zijn duur, de mate van prijsverhoging (50%) zie ik niet terug in de mate van verbetering. Toch zal ik er vast nog aanschaffen in de toekomst.

image

8 likes

Persoonlijk vond ik vooral de originals de moeite waard die echt van old stock parachute elastiek gemaakt werden. Daarom kunnen de kleuropties, replica’s, en nu ook deze me niet echt boeien.

Wel heel fijne bandjes verder. Veelzeggend is dat ik momenteel een maandje ‘between houses’ zit in het appartement van een vriend, en gekozen heb om slechts 1 horloge mee te nemen, waar ik ook de MN strap op heb geplaatst.

1 like