2X NA (IWC en Omega) en een leuke ervaring!

Vandaag drie toffe horloges bekeken (en twee meegenomen) in het pittoreske, Anton Piek achtige (was dat Joep of Freek?) Hilversum. Gisteren heb ik via mail prettig contact gehad met Jaap van Ten2Two en vandaag, na twee koppen koffie en broodnodige bijstand, in het bezit van twee voor mij nieuwe klokken.

De eerste is de IWC Ingenieur 323906. Een erg gaaf horloge met een hele fraaie kast. Ondanks de kleinere (40mm) kast valt deze iets groter en dat bevalt mij goed. De geringe hoogte en betrekkelijk rustige kleur en wijzerplaat maken dit voor mij een horloge wat (bijna) altijd gedragen kan worden. Foto;

Als tweede en eerlijk gezegd een beetje onverwacht een Omega Seamaster 300M. De bekende blauwe met die golfjes op de wijzerplaat. Deze heb ik een tijd geleden in twee andere uitvoeringen gehad en miste ik soms een beetje. Aardig detail is dat dit model uit het geboorte jaar van mijn zoon(tje) komt. Mocht het ooit wat te ruig voor de IWC worden dan lijkt mij dit een uitstekende keuze. Foto;

Met beide ben ik erg blij. Ging voor de IWC maar merk dat ik de hele tijd gluur naar de Omega.

Mooie dag!

48 likes

Zo! Dat is een boel geweld om op één dag binnen te krijgen. :thumbsup: [edit]

1 like

Die ingenieur vind ik echt heel erg tof, kleurstelling zou ik persoonlijk liever anders zien. Maar die kastvormen en de looks zijn echt geweldig :thumbsup:

1 like

De Seamaster is toch “maar” 41mm, exact 1mm groter dan de IWC?

1 like

Eens, was ook niet direct de bedoeling maar maakt de pret niet minder. Er is overigens ook weer het een en ander uit gegaan:-). Die thumbsdown snap ik ffen niet…

1 like

Mooie horloges Victor !!!

IWC Ingy is idd een heel prettig en draagbaar horloge
Je moet wel mazzel hebben dat de band goed past
Bij me lukt het aardig met een halve schaken
Jammer dat de band geen fijnstelling heeft
Nog geen wristshot maar zo heb ikde mijne meegenomen bij Paulys

Uploaden…

1 like

Klopt!

Schitterende aanwinsten !

1 like

Klopt, was ook een zorgje van mij. Moet zeggen dat die, met halve schakel, lekker ruim valt en verwacht met wat warmer weer (Man, wat ben ik daar aan toe…) dat die precies goed zit. Overall een super comfortabel horloge!

1 like

Proficiat! Tenminste 1 voor 't nageslacht, mooi!

1 like

Lol! Sorry, dat had juist een thumbsup moeten zijn. Ik heb hem even aangepast… :smile:

2 likes

Mooie aanwinsten. Vooral de IWC is erg mooi.

1 like

Nice! Seamaster is ook een fijn horloge (hem m ook) :wink:

1 like

Zo, geweldig vooral die Ingenieur.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.
Draag ze met liefde.

1 like

Top aanwinst. Ik heb bij Jaap ook mijn Omega 300m uit het geboortejaar van mijn dochter gekocht :ok_hand: Veel plezier ermee!

1 like

Wat een top dag zeg, vooral die Ingi is erg gaaf.

1 like

De iwc is top , wat een aanwinst , congrats!

Ben eigenlijk wel benieuwd of het echt een krassen magneet is zoals vaak gezegd wordt.
Iets met een legering van staal en boter :neutral_face:

Dan nog een Omega erbij , :thumbsup:

1 like

Geen idee wat de echte bijnaam is maar ik heb besloten hem Inge(dePinge) te noemen…

5 likes

Heel nice! Congratz! Die 3239 06 vind ik al heel lang erg fraai…

1 like

Gefeliciteerd met 2 fantastische klokjes! En dat op één dag. Zou al blij zijn als ik er één aan kan schaffen. :rolling_eyes:

1 like