2x NA met een zeer bijzondere betekenis

Jullie kennen misschien ons verhaal al van de crowdfunding (Inzamelingsactie van Rik Vriend : Help Chantal haar kinderen bewust zien opgroeien) die hier is gedeeld. De afgelopen maanden is dit een deel van ons leven geworden, is het nu nogsteeds en zal de herstel periode van mijn vrouw ook nog een hele tijd gaan duren met enorm veel onzekerheden.

De afgelopen maanden heb ik weinig tijd, zin en aandacht gehad om aan deze prachtige hobby/passie te denken. Tot ik vandeweek tegen een horloge “aanliep”. Helaas was ik net telaat maar het bleef kriebelen.

Al jaren heeft Chantal (mijn vrouw) een horloge in haar vitrinekast staan. Het horloge is van haar vader geweest die helaas al 20 jaar geleden overleden is. Een dierbare herinnering van mijn vrouw aan haar vader en een prachtig horloge! Maar je kunt het waarschijnlijk al wel raden, mijn vrouw is er enorm zuinig op en wil daarom niet dat ik het ga dragen.

Voor de therapieën die mijn vrouw nu krijgt worden voorwerpen gebruikt die dierbaar zijn voor Chantal, waar een herinnering aan vast zit. Zo ook het horloge van haar vader, vorige week had ik het sinds tijden voor het eerst weer in handen om mee te nemen naar Tilburg en het blijft echt een prachtig horloge!

In Tilburg was ik wat aan het rondkijken om marktplaats en dan kijk ik altijd even binnen een straal waar ik op dat moment ben, waar wij zelf wonen, waar mijn zus woont en mijn ouders. En daar kwam ik hem tegen.

Een Seiko 5126 7030 (foto is het horloge van mijn schoonvader)

Maar helaas was ik dus net telaat. Maar dat kriebelt, jullie herkennen dat vast wel! Dus ben ik toch maar eens verder gaan kijken. Alle sites bijlangs en uiteindelijk op Ebay een gevonden waar nog wat werk aan zit. Dat vind ik juist wel leuk, dat maakt een oud horloge meer “eigen”, vind ik.

Dit is de foto van Ebay omdat hij nog niet binnen is.

Dan de tweede NA. 12 augustus 2022 zijn Chantal en ik getrouwd. Op deze dag had ik een speciaal horloge willen dragen, iets met een betekenis. Die Seiko in de vitrine mocht natuurlijk niet maar ik was wel wat anders tegengekomen, de Seiko SRPK09K1. Verhaal hierbij: Seiko 5 Sports werd in 1968 geïntroduceerd en bracht duurzame, betrouwbare mechanische horloges naar horlogeliefhebbers over de hele wereld. Seiko 5 Sports viert haar 55ste verjaardag met drie speciale horloges in SKX Sports Style dat een eerbetoon brengt aan de Seiko 5 Sports-collectie uit 1969. Hoe toevallig is het dat het horloge van mijn schoonvader uit die collectie van 1969 is! Maar helaas was er geen budget door een aantal tegenslagen om dit horloge te kunnen kopen voor ons huwelijk.

In deze periode komt er een hoop weer samen. Het horloge van mijn schoonvader wat ik in handen had, alle herinneringen die door mijn hoofd gaan van ons samen en natuurlijk onze trouwdag.

Vandaag liep ik door het centrum van Stadskanaal voor de juwelier langs en daar had ik hem al een paar keer zien liggen, die Seiko SRPK09K1. Vandaag vond ik dat het nu maar moest gebeuren!

Veel herinneringen samengebracht in twee horloges die al een tijdje op mijn lijstje stonden en nu de tijd om ze aan te schaffen. Wat voor mij in deze periode een nog diepere betekenis zal houden.

95 likes

Gefeliciteerd, het is je gegund!

1 like

Mooi dat je hier weer plezier aan kunt beleven, twee bijzondere horloges met een verhaal die je kracht geven op de momenten waarop dat nodig is. Ik ken je niet, maar ik wens jullie veel sterkte en een mooie toekomst toe.

Draag ze met trots, want het is goed dat je ook aan jezelf denkt. Je hebt ze verdiend. Hou vol!

2 likes

mooie NA’s met een bijzondere lading! geniet ervan :+1:

1 like

Mooie NA’s en ik hoop dat ze kunnen bijdragen aan het herstel :pray:

1 like

Prachtige NA’s en een mooi verhaal :muscle:t2:

1 like

Gefeliciteerd. En veel geluk en voorspoed gewenst.

1 like

Jemig man. Kan niet anders dan je enorm veel sterkte wensen.

1 like

Oja en ook… Krinkiespijer

1 like

Ik weet (gelukkig) wat je bedoelt :rofl:. Oorspronkelijk kom ik niet uit Stadskanaal maar uit Uffelte dus de krinkiespijer was mij voorheen niet bekend haha.

1 like

Kroketje uit de muur bij de babbelaar ken je wel toch? Visje bij boels? :joy:

1 like

Bij de Babbelaar niet maar bij Benelux wel… Die heeft wel tijdelijk in het pand van de Babbelaar gezeten, ik denk dat je die bedoelt. Boels is de beste visboer uit de omgeving!

1 like

Lees net dat de babbelaer sinds 2020 ter ziele is. Moet zeggen dat ik er ook nooit meer kom.

Achja

Hij zit in een ander pand. Tijdens de corona heeft hij de huur moeten opzeggen omdat de eigenaar totaal geen medewerking verleende tijdens de sluiting destijds.

1 like

Dit zijn de mooiste :rose:
Gefeliciteerd met je NA

1 like

Veel draagplezier.

1 like

2 om te koesteren

1 like

Mooi man, gefeliciteerd!

1 like

Van Harte gegund :+1:

1 like