Eerst kwam UPS een pakketje bezorgen met daarin een horloge wat ik al een tijdje zocht, de Yema Yachtingraf met twee sub dials en Valjoux 7730. Het broertje van m’n Croisière:
Een leuke toevoeging aan de Yema collectie:
Later in de middag belde vervolgens de man van DHL aan met een pakketje uit Duitsland.
De inhoud van dit pakketje was een gokje, het gevolg van een sniperbod op eBay, maar het horloge ziet er een stuk leuker uit dan ik verwachte.
Het betreft de poor man’s versie van de Heuer Carrera 3147:
Ik had die BWC ook in m’n volglijst, had een bericht gestuurd naar verkoper en voor 300 euro wilde ie em direct aan me verkopen. Heb de veiling afgewacht, spijt achteraf
Het is niet zo niet dat er momenteel 10 te koop van staan en er een constante aanvoer van is, enkel waar ze voor weggaan als ze te koop komen. BWC is een vrij goedkoop merk kennelijk. Neemt niet weg, dat die chronograaf van XXoF echt super cool is.
Zo zijn er nog de Meangraf, Meangraf Super, Navygraf, etc. etc. Maar ook binnen de modellen die ik al heb is er nog veel variatie zoals versies met Valjoux 72 en 92 uurwerken, versies met datum, versies met andere wijzerplaat details en ga zo maar door. Niet allemaal even makkelijk te vinden, maar dat is de sport nietwaar
Zo zijn er bijvoorbeeld van de Yema Yachtingraf Croisiere met Valjoux 72 momenteel minder dan 5 bekend bij de verzamelaars. Het zou dus super vet zijn om deze ooit eens te vinden.