2x NA: Yema en poor man's Heuer

Topdagje vandaag :slight_smile:

Eerst kwam UPS een pakketje bezorgen met daarin een horloge wat ik al een tijdje zocht, de Yema Yachtingraf met twee sub dials en Valjoux 7730. Het broertje van m’n Croisière:

Een leuke toevoeging aan de Yema collectie:

Later in de middag belde vervolgens de man van DHL aan met een pakketje uit Duitsland.

De inhoud van dit pakketje was een gokje, het gevolg van een sniperbod op eBay, maar het horloge ziet er een stuk leuker uit dan ik verwachte.

Het betreft de poor man’s versie van de Heuer Carrera 3147:

Snel een vintage BoR bandje erop et voila;

:smile: :thumbsup:

26 likes

Tjongejonge, dat gaat maar door en het wordt steeds mooier :ok_hand:

2 likes

Mooie Yema.

Ik had die BWC ook in m’n volglijst, had een bericht gestuurd naar verkoper en voor 300 euro wilde ie em direct aan me verkopen. Heb de veiling afgewacht, spijt achteraf :smiley:

1 like

Prachtaanwinsten weer @XXoF :thumbsup:
Die Yema’s zijn de max als je ze eens allemaal naast elkaar ziet :thumbsup:

2 likes

Jemig wat gaaf! Wordt heel moeilijk om te kiezen morgenochtend.

1 like

Prachtige aanwinsten!!!

1 like

Mijn beste,

Wederom een succesvolle horloge-carrière!!
Geniet er van.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Mooie collectie hoor! Maaruh… is het nu niet een keer klaar? Vakantiegeld en bonus moet nu toch wel op zijn, niet? :joy: #kleinbeetjejaloers

1 like

Het einde qua budget is nu inderdaad even zicht. Tijd om weer even te sparen :thumbsup:

1 like

Oei, dat zou een koopje zijn geweest.

Ik ben blij dat je daar niet mee akkoord bent gegaan :smile:

valt mee. is een vrij normale prijs voor deze chronograaf.

Kan je me er zo een stuk of 10 brengen dan aub?

Is inderdaad ‘niks bijzonders’ maar toch heel wat meer dan 300EU waard met de chrono hype

Het is niet zo niet dat er momenteel 10 te koop van staan en er een constante aanvoer van is, enkel waar ze voor weggaan als ze te koop komen. BWC is een vrij goedkoop merk kennelijk. Neemt niet weg, dat die chronograaf van XXoF echt super cool is.

Prachtig spul, man! Zo is de hobby leuk!

1 like

Mooi! Die kleine collectie yema’s is echt tof!

1 like

Mooie aanwinsten!

1 like

Een schitterende collectie en ben benieuwd of er nog varianten zijn die je niet hebt.

1 like

Dank je, en ja er zijn nog genoeg varianten.

Zo zijn er nog de Meangraf, Meangraf Super, Navygraf, etc. etc. Maar ook binnen de modellen die ik al heb is er nog veel variatie zoals versies met Valjoux 72 en 92 uurwerken, versies met datum, versies met andere wijzerplaat details en ga zo maar door. Niet allemaal even makkelijk te vinden, maar dat is de sport nietwaar :slight_smile:

Zo zijn er bijvoorbeeld van de Yema Yachtingraf Croisiere met Valjoux 72 momenteel minder dan 5 bekend bij de verzamelaars. Het zou dus super vet zijn om deze ooit eens te vinden.

Dank je, en je hebt gelijk :thumbsup:

1 like