2x verwijzing naar discussies op horlogeforum 👍

Tja, geloof je dat nou echt? Rijke fantasie heb je en ik geloof er persoonlijk helemaal niks van.

Maar volgens mij is dat wel precies hoe hij zelf ook denkt; Als Jasper er niet was zou de horloge hobby langzaam uitsterven (en de aarde uiteindelijk ook). :wink:

1 like

:face_with_monocle: is dat een nieuw soort muziek? Zoiets als dit?

1 like

:rofl:

In een breed Bolkestein-accent “Bij ons op de Toko smaeckt het bier naar meer”. Dat dus ja. :slight_smile:

2 likes

Haha. De hele craft bier beweging zoals we die nu in Nederland zien de afgelopen jaren komt uit de US. Toen we in Nederland gewoon nog allemaal Pils dronken, met heel soms een exotisch uitstapje naar een Bock, waren de microbrouwerijen in de US al booming.

Altijd fijn die vooroordelen zonder kennis van zaken :slight_smile:

2 likes

Niet helemaal mee eens, zie genoeg interesse bij mijn leeftijdgenoten. Bovendien is het horloge, nog steeds, bij uitstek hét sieraad voor de man.

Net zoals bij elke hobby zijn er altijd mensen die daar meer of minder geld aan uit willen geven. Het enige verschil zie ik wellicht in de komst van de smartwatch. Maar in hoeverre dat echt potentiële klanten wegneemt bij de horlogerie vraag ik mij af.

Ik kijk altijd graag naar de YT video’s van @AmsterdamVintageWatches van Jasper ben ik gecharmeerd, van zijn sideNick (sidekick) minder.

Deze mening deel ik, Rolex is alles, de rest is eigenlijk troep en niet de moeite waard (zo zwart is het niet maar is wel het gevoel wat ik krijg van de video’s )

Een beetje meer diversiteit ook van andere merken zou een welkome aanvulling zijn. Wat mij ook interessant lijkt is een uitzending besteden aan replica horloges, en dan niet die goedkope replica’s maar die uitzonderlijk goede. Niet om dit te verheerlijken maar meer om inzicht te geven hoe beangstigend goed deze inmiddels worden geproduceerd en hoe zij hiermee omgaan (zij zullen toch ook goede neppers aangeboden krijgen)

Wanneer het een 100% Rolex parade blijft dan zal de interesse op termijn afnemen ben ik bang.

3 likes

Nee hoor :joy: Over het algemeen niet.

2 likes

Haha studentencore :joy:. U weet iig niet hoe het heurt :wink:

Nooit van gehoord. Ik drink alleen bier dat uit kloosters komt. De rest is pils :sunglasses:

3 likes

Die geef ik je. Doe hoeveelheid Trappisten uit de US is laag :wink:.

1 like

te algemeen, lees mijn in deze regel :slight_smile:

1 like

Duh. Alle pils is bier! Niet alle bier is Pils!

Nee. Sterker nog, in mijn studententijd was het een probleempje dat ik weigerde lid te worden van dergelijke verenigingen. Ik kwam de societeitskroeg niet in. :slight_smile:

2 likes

Fantasie heb ik ook maar dat heeft hier niets mee te maken. Kijk eens even hoeveel fossielen er op de rikketik rondlopen. Stripboeken en modeltreinen zijn ook over hun hoogtepunt heen. De huidige generatie leest digitaal en heeft niets met treintjes. Een horloge heeft ook voor het overgrote gedeelte van de nieuwe generatie geen waarde omdat ze een telefoon hebben die de tijd aangeeft.

3 likes

Een uur en 35 minuten!? Wat denken ze daar??? De doelgroep heeft een aandachtsspan uitgedrukt in seconden.

Het zou eigenlijk moeten zijn :

:neutral_face:

3 likes

U heeft mij foutief gequote…

Klopt, was een poging tot grappig zijn :sunglasses::+1:

2 likes

Heeft die digitale diaree toch nog iets opgeleverd

1 like

“Fucking gaar ouwe”
“lelijke shit”

Wie is de doelgroep voor dit gekwebbel met de diepgang van een kano? :face_with_raised_eyebrow:

4 likes