Ik herken de kritische teneur ook wel.
Ik vind de bijdrage van Jasper hier op het forum altijd heel leuk om te lezen en zeer leerzaam. Ook omdat er vaak net over iets meer dan alleen pure technologie wordt verteld. Ook marketing van merken, ontstaansgeschiedenis van modellen etc. Precies datgene wat mij erg interesseert.
De filmpjes kunnen mij vaak iets minder bekoren. Niet zozeer vanwege de inhoud, die vind ik gewoon sterk. Ook als is het veel over Rolex de eigen nering.
Het is meer de stijl van presenteren en de onrustige handen van Jasper waar ik toch bij langere fragmenten ietsje moe van word. Toch kijk ik vanwege de inhoud overigens de zaak vaak wel af…
Kennelijk behoor ik tot de doelgroep, ik schrik er bijna zelf van
Ik vind het contrast tussen Haute Horlogerie (met de grote H) en deze taal in dit format juist wel charmant.
Haute Horlogerie? Het gaat vooral over Rolex. Geen slecht merk hoor, maar bij Haute Horlogerie denk ik toch eerder aan Patek of iets dergelijks (O jee, daar gaan we weer… )
Gisteren even gekeken en heb er erg om moeten lachen. Kon me ook erg vinden in bepaalde uitspraken die ik hier maar voor me houdt om oorlog te voorkomen.
Sommige dingen waren weer wat kort door de bocht maar iedereen mag toch zijn mening hebben? Ik moet echt eens een keertje langs gaan. Kunnen ze ook eens zien wat voor mannen een Breitling dragen.
Ik ben echt groot fan van die twee. Gewoon lekker een ongezoute mening over horloges. Ook over hun eigen producten zijn ze kritisch. Goede zaak dat ze het stoffige imago van de horlogerie proberen af te stoffen. Ik begin nu toch echt een smartwatch epidemie in het straatbeeld waar te nemen…
Nick deed ooit de gevleugelde uitspraak; “Grand Seiko is gewoon Seiko met een woord er voor”
Pas maar op Nick. GS is een soort sekte waarvan enkele aanhangers fanatieker zijn dan de gemiddelde jihadist.