2x vintage duiker geariveerd

Gisteren binnen gekregen, via MP gekocht.

Cordura sea-gull automaat. Op het uurwerk staat Sicura, heb het opgezocht via google, blijkt onderdeel van Breitling te zijn. Kan ik hem ook als een horloge van Breitling beschouwen?? Of mag dat niet??

Kan iemend mij overigens tippen hoe ik de dag makkelijk verzet?? datum lukt wel? Misschien werkt dit niet meer?!


Ook nog deze Aqua 100 handopwinder



Kunnen leden mij meer over deze vintage horloges vertellen?? Zoals bijvoorbeeld is Aqua 100 een merk, of onderdeel van een merk enz. enz.

Ik ben niet zo thuis in de vintage duikers, maar ze zien er in het echt beter uit als op de foto’s (excuses voor de kwaliteit)

Heb ik er goed aan gedaan de Cordura voor €40,- te kopen en de Aqua 100 voor €25,-???
Voor mijn gevoel ben ik er blij mee voor die bedragen. Wat zouden ze waard zijn volgens jullie??

Zie graag wat reacties tegemoet.

Jouw Cordura is zeker geen Breitling, daarvoor moet je het volgende verhaal even lezen:


.

Beide horloges komen uit de tijd van de quarz crisis, de Zwitsers probeerden op te boksen tegen het quarz geweld uit Azië. Daardoor moest de kostprijs naar beneden, en daarom is jouw aqua 100 voorzien van een deels machinaal gefabriceerde pen-anker uurwerkje. Ik vermoed dat de horloges een chromen kast hebben, en misschien heeft de Aqua 100 wel een duikend mannetjs op het kastdeksel? Verzamelwaardige klokjes, waar m.i. niet teveel voor betaald is.

Hier trouwens een leuk stukje over je Cordura, ik dacht in de eerste instantie, dat het geen pen-anker was…

http://watchguy.co.uk/service-cordura-sea-gull-baumgartner-158-317/

Mogelijk moet je de dagnaam verstellen door simpelweg de wijzers de hele tijd vooruit te draaien tot 1 dag VOOR de werkelijke dagnaam
vervolgens stel je dan het getal van de dag in ook tot 1 dag getal VOOR de huidige dag
en tenslotte de wijzers weer vooruit draaien
tot alles op de juiste dagnaam & getal springt ( soms staat alles pas tegen 04.00hrs gelijk )

( let op stel bij het instellen van de datum/dag EERST de wijzers in op 5 over 6 )

anders loop je kans op schade

Heb de datuminstelling gevonden, de dag kloppend krijgen is gewoon vooruit draaien tot gewenste dag, datum is willekeurig een uur terug en weer vooruit, met uitgetrokken kroon.