3 of 12+ of toch 6 - hoe groot is jouw collectie?

ik kom bijna nergens. maar draag deze overal wel. ik zie het echt als gebruiksartikel. mocht deze kapot gaan. dan laat ik het repareren. en anders vervangen.

en er zijn vaak dagen dat ik geen horloge draag. dus de tijd is voor mij niet belangrijk. meestal krijg je de tijd om je heen wel mee. zoals de radio of de bushaltes. of anders de kerklok

1 like

Ik snap die keuzestress nooit zo goed. Het is toch lekker als je keuze hebt? Als je alle stukken mooi vindt waarom dan stress?

Horloge geeks :joy:

9 likes

Goeie instelling inderdaad, probeer ik nu ook te hebben met bijna al mijn horloges.

Beste @HorloG

Heb je de Seiko nog te koop?
Gr.
Arjen

Ik heb best een aardige verzameling. Maar ik ga mezelf serieus afvragen hoeveel daarvan nu nog draagtijd gaan krijgen met de aanschaf van de IWC. Ik ga dat de komende tijd eens rustig bekijken en zien of het blauwe gedeelte gevuld moet gaan worden….

1 like

@Ojjz en ik zijn tot de conclusie gekomen dat 6 een mooie omvang is :grinning: dan weet je dat vast

3 likes

Omega is anders wel een topper :star_struck:

2 likes

3 stuks. En ga langzaam naar 2 neigen :grimacing:

3 likes

5 met te veel overlap. Bedenk me na nieuwe aanwinsten vaak: wanneer ga je de rest nu nog dragen?

Ik heb de limiet in m’n hoofd op 7 gezet: een voor elke dag van de week. En dat is eigenlijk al te veel.

Dit is eigenlijk het beste advies.

2 likes

Ja! Kijk maar :slight_smile:

7 likes

3 blijkt na jaren flipperen voor mij toch perfect te zijn.

16 likes

Ik heb nu 7 horloges. Waarvan het merendeel in de externe kluis. Wat ik gedoe vind, speciaal ernaartoe om te wisselen. Dus ik ga wel terug naar een kleinere collectie, ben alleen nog niet uit wat dan mag blijven.
Less is more.

1 like

Duurt ook een tijdje voor je weet wat je echt leuk vind en niet. Ik ben vanaf 12 horloges weer begonnen met afschalen. Sinds een tijdje 1 erin 2 eruit. Lukt aardig. Door veranderingen in de collectie ontstaan er toch steeds weer buitenbeentjes.

4 likes

Is dat alles ?

1 like

Ja en wat voor 3! Mooi man!

1 like

En zitten er horloges tussen die je absoluut nooit weg doet?

Ik heb inmiddels wel door dat ik het meest geniet van minder horloges, maar exclusiever. Dus liever 3 echte knallers dan 12 horloges waarbij ik net niet het gevoel heb.

Uiteindelijk wil ik dit jaar nog één horloge verkopen en daarna keihard doorsparen om eind dit jaar een Submariner Date te kopen. Voor mij persoonlijk een absolute grail. Naast de BB58 en Tudor Prince DD. En de SKX011 en Baltic als beater.

Daarna ben ik echt wel even klaar. Hoop ik.

6 likes

Een kwartet [zie profiel voor welke 4] meer zal het niet worden.
Eerder minder …

Dat dacht ik wel. Zit nu te dubben over het al dan niet wegdoen van mijn eerste “echte” horloge. Weet niet of ik daar spijt van krijg. Dan zijn er ook nog horloges waarvan ik dacht dat ik ze nooit weer weg zou doen die uiteindelijk toch steeds minder gedragen worden.

Mooie verzameling! En fijn dat je je kwartet compleet hebt.

1 like