ik kom bijna nergens. maar draag deze overal wel. ik zie het echt als gebruiksartikel. mocht deze kapot gaan. dan laat ik het repareren. en anders vervangen.
en er zijn vaak dagen dat ik geen horloge draag. dus de tijd is voor mij niet belangrijk. meestal krijg je de tijd om je heen wel mee. zoals de radio of de bushaltes. of anders de kerklok
Ik heb best een aardige verzameling. Maar ik ga mezelf serieus afvragen hoeveel daarvan nu nog draagtijd gaan krijgen met de aanschaf van de IWC. Ik ga dat de komende tijd eens rustig bekijken en zien of het blauwe gedeelte gevuld moet gaan worden….
Ik heb nu 7 horloges. Waarvan het merendeel in de externe kluis. Wat ik gedoe vind, speciaal ernaartoe om te wisselen. Dus ik ga wel terug naar een kleinere collectie, ben alleen nog niet uit wat dan mag blijven.
Less is more.
Duurt ook een tijdje voor je weet wat je echt leuk vind en niet. Ik ben vanaf 12 horloges weer begonnen met afschalen. Sinds een tijdje 1 erin 2 eruit. Lukt aardig. Door veranderingen in de collectie ontstaan er toch steeds weer buitenbeentjes.
Ik heb inmiddels wel door dat ik het meest geniet van minder horloges, maar exclusiever. Dus liever 3 echte knallers dan 12 horloges waarbij ik net niet het gevoel heb.
Uiteindelijk wil ik dit jaar nog één horloge verkopen en daarna keihard doorsparen om eind dit jaar een Submariner Date te kopen. Voor mij persoonlijk een absolute grail. Naast de BB58 en Tudor Prince DD. En de SKX011 en Baltic als beater.
Dat dacht ik wel. Zit nu te dubben over het al dan niet wegdoen van mijn eerste “echte” horloge. Weet niet of ik daar spijt van krijg. Dan zijn er ook nog horloges waarvan ik dacht dat ik ze nooit weer weg zou doen die uiteindelijk toch steeds minder gedragen worden.