3 of 12+ of toch 6 - hoe groot is jouw collectie?

Meer is beter.

Upgraden naar minder van een hogere klasse?
Waarom, waarom upgraden als de klasse waarin je rondhangt helemaal jou ding ia??

Precies , daarom is meer beter.

Ehm hoeveel ik er heb…
Een handje vol. :no_mouth:

5 likes

Die miste ik ool :grinning_face_with_smiling_eyes: al moet ik eerlijk toegeven dat ik al een tijd niet meer geteld heb, maar de NA’s wel blijven komen :sweat_smile:

Dat is voor meer dingen wel een goeie maatstaf :wink:

Hier volg ik je helemaal! Waarom een paar dure, exclusieve uurwerken kopen als je veel meer plezier haalt uit een andere :man_shrugging:

4 likes

Ik heb zo veel Casio’s, ik durf niet meer te tellen hoe veel het er in totaal zijn. Maar wat ik voornamelijk draag zit in een kist van 12.

1 like

Haha, ik zie het voor me: een doos van 12 en een AH tas vol met Casio’s :rofl::rofl::rofl:

1 like

Of je de eerste echte weg wilt doen ligt dan denk ik toch aan wat voor collectie je wilt - een beetje scherp en afgebakend, of toch wat breder. En of het een dure is uiteraard, als het wel meevalt in vergelijking met de rest en je budget zou ik hem gewoon lekker houden als aandenken aan het prille begin van de verzameling :grinning:

Haha klinkt alsof je niet klaar bent voor een one piece collection :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Stiekem hoop ik ooit dat ene horloge te vinden die alles kan en het daarbij te kunnen en willen houden. Maar ja: welke dan, en welke weg bewandel je (qua collectie) daarnaartoe, om zeker te weten dat het the one is? Vragen vragen op deze vrije zaterdag

Die kan na komst van de Submariner er uit. Geloof me.

1 like

Dacht ik met de Explorer. Was dus niet het geval. In het begin elke dag gedragen, stilaan terug beginnen afwisselen en dan toch nog maar iets erbij, en nog iets, … ik ben slecht in dingen laten gaan.

1 like

Haha, in ieder geval heb je er iets van geleerd over jezelf!

Zijn de andere horloges waar je uiteindelijk toch weer naar greep heel ander soort dan de explorer of een beetje vergelijkbaar? Wellicht heb je gewoon the one gevonden in de categorie ‘horloges voor ontdekkingsreizigers’ en ben je nu bezig met de andere categorieën (dressers, duikers, digitale horloges)

Goh het is allemaal een potje nat van daily drivers. Meer zelfs, ik denk dat ik daar ook op selecteer: kan ik dit horloge omdoen en mij geen enkel moment van de dag zorgen maken? Kan ik al de rest verliezen en hier toch mee verder?

Dus ja, twee duikers, Planet Ocean en BB58. Drie als je de Panerai Radiomir meetelt. En dan nog een Tag Heuer Link, dat was de eerste.

Ze liggen niet in de weg en op de Tag na worden ze wel gedragen. Al denk ik dat er dus niet te veel meer kunnen bijkomen zonder dat er ook vertrekken!

1 like

Dat is een mooi koffertje!! :+1:

1 like

Vanwege hetzelfde argument als @koekoek heb ik ook niet kunnen stemmen…maar mijn collectie is (ondanks de verwijzing in de openingspost, nog maar eens de foto):

Dan is er nog wat, wat hier niet op staat en wat doorgaans al lang(er) in bezit is. Nostalgie, gekregen etc.

6 likes

Ja misschien heb je wel gelijk. Maar misschien voel ik me nog niet altijd comfortabel met een horloge van die waarde om de pols. Dus dan is de BB58 wellicht een toffe metgezel. Plus ik kan de aluminum bezel erg waarderen.

2 likes

Helemaal mee eens de prijs klasse waar ik in zoek is zoveel moois in te vinden. En blijf daar ook lekker in zoeken upgraden hoeft voor mij niet.

1 like

Paar keer geprobeerd naar een 3 piece terug te gaan maar houd het nooit vol dus heb dat opgegeven. Heb een set van 9 gekozen horloges (sinds kort allen manufactuur uurwerken) en een paar horloges met een verhaal. Heb ik drie chrono’s nodig? Nee! Ben ik er blij mee dat ik ze heb? Zeker. Geniet ik er meer van dan van andere luxe artikelen of aandelen? Ook! Dus waarom niet en alles wat ik nu heb krijgt draagtijd…

3 likes

Dit

Is idd wel de belangrijkste voor mij: als je maar geen stukken in de collectie hebt waarvan je eigenlijk vergeet dat je ze hebt

2 likes

Het waren er hier ooit 35 maar

Is wat mij betreft waarheid. 6 is mijn “core” collectie. Voor mij waanzinnige horloges waar ik echt van geniet. Daarnaast nog enkele g-shocks voor de momenten dat er groter risico op schade is. En een Garmin voor sport. Het is wel heel moeilijk om het hierbij te laten. De zoektocht en het kopen is altijd zo leuk om te doen.

2 likes

Op enig moment heb ik een horlogedoos van zes gekocht.
Meer mochten het niet zijn.
Toen werd het: zes in de doos en eentje om de pols.
Toen werd het: zes in de doos, eentje om de pols en eentje voor het raam zodat de zon de G-Shock kan opladen.

Inmiddels liggen er twee voor het raam en zijn het er meer dan zes.

Ik vind daar iets van. Dat moet echt terug naar zes, zodat ik ook meer draag wat ik heb. Die twee voor het raam mogen blijven :crazy_face:

6 likes