3 of 12+ of toch 6 - hoe groot is jouw collectie?

Herkenbaar!!

2 likes

O nee ik heb ook een solar in de collectie en nu heb je me op een idee gebracht!

1 like

Een doos van 6 vind ik ook ideaal.
Kan je op een rij een mooi trio houden, op de andere rij 1 of 2 flippers/testhorloges en/of enkele bandjes.

2 likes

Een mooie, kleine collectie waar je toch heel blij van kunt worden.

3 likes

Ik zit intussen tegen de 60 stuks, MAAR er zijn maar een 15 stuks die ik daadwerkelijk draag. Dus ik weet het… verkopen die handel :see_no_evil:

2 likes

4 beaters
3 dress watches
2 divers
1 fieldwatch

Nog een paar goedkopere die de moeite niet waard zijn om te verkopen. En 2 in bestelling.

Te veel dus. Er gaan iig nog 2 beaters weg, en wellicht nog meer.

1 like

Wat n wilskracht. Lijkt me moeilijker om het bij 1 te houden dan om er 10 te hebben. Zeker hier binnen hf.

2 likes

op mijn top had ik 4 rolexen. was rond mijn 22ste jaar.

sub no date
sub date goud staal
gmt master 2
datejust

heel veel andere modellen gehad in nog geen 3 jaar tijd

explorers 1 en 2 diverse andere merken

alles weg gedaan. heel
lang zonder horloges gedaan/ ben nu 36 en heb nu 1 tudor prince date. en ben er blijer mee dan al het onrustige horloge geweld van jaren terug.

werd gewoon echt ziek van het willen hebben van al die horloges. toen minimalistisch levenstijltje gaan aanhouden. en bezit nu bijna niets. en geeft zoveel rust.

7 likes

Pff, het begon heel overzichtelijk met twee, een dresser met een witte plaat en een sportief horloge met een zwarte plaat. Toen kreeg ik van The Mrs een dresser met een zwarte plaat er bij en vanaf daar is het een beetje ontspoord :rofl:

Ik heb het nog een tijdje volgehouden met vier, een witte en een zwarte dresser en een witte en zwarte sportieve. Toen kwamen er vrij snel achter elkaar dressers bij in het blauw, zilver en champagne. De winder ging de deur uit en er kwam een doos met ruimte voor acht. De sportieve horloges waren allebei piloten, er mistte een duiker. En toen kwam er een vintage duiker, en een moderne duiker en natuurlijk een knettergekke knalgele Russische duiker (voor de zomer, die was gewoon echt heel hard nodig, dat snappen jullie). En toen moest er geklust worden, de enige beater in de verzameling was een oude Oozoo en zodoende kwam er een G-Shock en wil ik eigenlijk nog een stalen G-Shock voor er bij… Er mist trouwens nog iets in de richting van een Speedmaster, hebben jullie daar ook weleens last van?

Zonder gekkigheid, ik zit nu op tien, de eerstvolgende aanschaf wordt een doos voor twintig :grimacing:

1 like

Twee stuks! Een gshock ā€œcasioakā€ voor werk / gemak en een orient kamasu met blauwe plaat voor zomerse dagen of een speciale gelegenheid. Omdat die kamasu eigenlijk totaal niet netjes is komt er binnenkort nog een dresser bij en dan is de g shock het werkcollege en de orient de daily beater :slight_smile:

2 likes

4 stuks op dit moment 6 is denk ik de max voor mij.

8 likes

Heb er 8, eigenlijk iets teveel.
M’n werkhorloge draag ik het meest, 15 dagen per maand (aan boord).
De andere krijgen dus maar zo’n 2 dagen per maand draagtijd (thuis), vrij weinig dus.

Afschalen/flipperen? Zou kunnen maar ik ben toch onbewust een beetje gehecht aan m’n collectie.

Weer iets om over na te denken…

2 likes

Klinkt alsof je in het diepe moet springen en de Tag verkopen of niet? (Nou ja niks moet maar je snapt wat ik bedoel)

Dit topic heeft mij toch weer even aan het denken gezet.

Heb een horlogebox voor 6 en daar zitten de blijvers van dit moment in.
1 is van mijn vriendin en van de andere worden er 2 niet meer gedragen maar die gaan nooit weg.

Wat rond de box ligt gaan uiteindelijk wel eens de deur uit. Het laatste jaar zijn er al een handvol horloges uit de collectie verkocht en de bedoeling is toch echt wel om bij een collectie van 6 uit te komen.

3 likes

Ik draag dagelijks en in feite enkel mijn submariner-date, niets meer en minder. Eenmaal gewend aan een horloge van dit kaliber, spreken de ā€˜mindere merken’ mij minder aan en voelt het als een een stap terug. Vandaar dat ik het voor nu hierbij hou.

Ik zou graag een tweede horloge willen, iets minder sportief en een klassieker maar weet niet of ik het ervoor over heb…

1 like

Ergens wel jammer.
Er is zoveel moois en leuks voor weinig geld te vinden.

Uiteraard voel jij je er prima bij dus top.
Ik zelf ervaar het helemaal niet zo. Of ik nou mijn Rolex om heb of mijn poljot maakt niks uit, ik geniet van elke klasse evenveel en heb nooit de beleving dat de 1 meer of minder is.

8 likes

Ja, ik vind het ook jammer. Een beperking wat ik mezelf ergens opleg, vooral omdat er inderdaad genoeg andere mooie horloges zijn. Wie weet zal het gevoel op termijn afnemen, ik ben waarschijnlijk nog erg onder de indruk van mijn Rolex :slight_smile:

1 like

Ik heb denk ik rond de 60 horloges, waarvan ongeveer 50 oude Invicta’s zijn.

Van al deze horloges draag ik ongeveer 12 afwisselend regelmatig. De overige krijgen op een blauwe maandag draagtijd.

4 likes

Lees voor ā€œhorlogesā€ gewoon ā€œhorlogedozenā€, kun je vooruit.
Of heb je ook meer dan 25 horlogedozen?

Bij mij is het nogal wisselend. Van 40+ naar nu 15 stuks.

2 likes

Eens tellen;

• Hamilton pilot (w10 reissue)
  • Smiths navigator prs-48 (mark xi reissue)
  • Seiko spb147j (62 mas reissue)
  • Poljot chronograaf 3133
  • Hugex chronograaf valjoux 77
  • King seiko 5625 7000
  • Lord Marvel hi beat
  • Seikomatic-R 8305-8060
  • Grand quartz
  • Omega cal.266 (in het blauw)
  • Rolex DJ 16233
  • Gshock 5600bb

12 Dus…

Binnekort moet er wel weer meer in het blauw. De DJ heeft onderhoud nodig, er moet nog een vintage Grand seiko komen en ik moet geld hebben voor horlogeherstel gereedschap. Weet alleen nog niet wat weg moet.

2 likes