Ik stel voor, de
En de
Graag gedaan.
Ik stel voor, de
En de
Graag gedaan.
Geïnteresseerd?
Zijn juist de twee die me nogal dicht bij het hart staan. Maar krijgen zo ong. het minste draagtijd. Vooral omdat er wat nieuwe olie in moet. Droog laten lopen heeft niet mijn voorkeur
Erg nette vintage Seiko’s zijn altijd interessant. Ik ken jouw specifieke Seiko’s niet, maar uit jouw lijst vielen die me het meeste op.
50+ en ik word zenuwachtig bij het idee te moeten minderen. En ik vind drie niet echt klinken als een verzameling.
Succes daarmee Dieter! Die marathon staat iig al in het blauwe deel dus het begin is er!
Mmm - interssant! 3 is geen verzameling maar 50 wel - waar ligt de grens volgens jou?
Van wiskunde meen ik me te herinneren dat ook nul een (lege) verzameling was. Maar dat was vroegâh
Ik zat dit me ook al af te vragen, eerlijk gezegd. Wanneer ‘t ophoudt ‘functioneel’ te zijn? Dus meer dan eentje voor elke dag van de week?
Mij lijkt 3 aardig functioneel. 1 Voor chique, 1 voor werk en alledag, en 1 voor vakantie of klussen.
Maar is dat dan een verzameling? Of gewoon een paar accessoires? Of is ‘t afhankelijk van de prijs van de drie horloges?
En dat was natuurlijk bluf; ik wil er best wel een paar kwijt…
maar ik ben horloge liefhebber. geen verzamelaar.
Dat moet je niet aan een flipperaar vragen
Ik vermoed dat daar heel veel meningen over zijn.
Voor mij is iemand die alle Seiko Monster’s spaart een verzamelaar. En iemand die 50 willekeurige horloges heeft niet.
Precies, net zoals ik meer dan 1 paar sokken heb (voor sport, voor wandelen, voor onder een pak). Maar nu heb ik 20 paar happy socks en is het een verzameling
Ik heb zeker een mooie verzameling Monsters gehad, nu nog maar twee over (dus ik kan ‘t wel, wegdoen ). Tien Samurai(s?) is nu de grootste deelverzameling.
En van die vijftig+ is sowieso de ruime meerderheid Seiko duiker, dus die rode draad is zeker ook daar.
Now we’re talking.
Voorheen had ik de nodige analoog digitale quartzen uit de jaren 80. Allemaal weggedaan.
Nu nog 3 superbasic Seiko’s als mini-deelverzameling (SRPA23-25 en 27) in wit, blauw en zwart. Voor mij zijn dat Seiko’s met oer-dna uit Japan.
Ik zeg niks…
En welke is je werkhorloge?
Op m’n werk draag ik de Luminox. Licht mooi op met die tritium buisjes als ik s’nachts aan het varen ben.
Verder draagt het heel comfortabel door het lichtgewicht carbon kast.
Ik noem het geen collectie maar een verzameling. Je kunt niet van iets spreken wat tot punt en prik beheerd wordt, en het is geen verzameling met historische of culturele waarde. Dus verzamel ik wat prullen.
Dat zijn er nu nog 23, het worden er 24. Mijn vrouw heeft er zes, en een Russisch herenhorloge van messing wat van haar grootvader was. 31 stuks totaal dus.
Ik draag alles, inclusief sporadisch de twee erfstukken.