Nice! Als je ze allemaal draagt is het geen te grote verzameling in mijn ogen.
En als je ze niet of weinig draagt?
Mag ieder voor zich weten uiteraard! Maar ik zeg In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister (met een heel plat Nederlands accent zeg ik dat dan)
Geen zin om te tellen.
Net als fate, ze krijgen alle polstijd .
Geen ondergeschoven tikkers.
3 stuks waarvan de skx eigenlijk niet meer gedragen word ( toch maar weer eens doen )
De andere twee zien jullie vaak genoeg langskomen dus daar is geen foto van nodig

Aan die Sinn 556i heb je ook genoeg, altijd weer mooi om te zien.
Duidelijke voorkeur voor de betere duiker!
Ik heb er ook eentje gekocht om te proberen - zgan, blauwe sunburst, stond in het blauwe deel. Maar ik vind er niks aan dus als iemand nog interesse heeft…? @Jasper
Ik heb een bescheiden collectie.
Niet alleen in aantal (acht stuks, waaronder twee G-shocks), maar ook in aanschafprijs. Duurste zit paar euro boven 400 euro…
Kistje voor acht stuks. Als ik een horloge wil aanschaffen, gaat er ook één uit.
Nice! En welke gaat er echt nooooit weg?
Zeven zijn voorlopig blijvertjes.
Eén Citizen twijfel ik over…
Update van mijn eigen collectie:
- Er is ook nog een Concordia handopwinder incoming.
- De Olma is niet helemaal mijn smaak en wordt weinig gebruikt maar toch interessant dus die blijft voor nu nog.
- Verder heb ik nog een sinn gekocht maar die mag alweer vertrekken dus niet op de foto.
12+ maar ik heb besloten dat ik er een aantal ga verkopen. Was weer in de verleiding om uit te breiden met een Oris 65 hier op Kos. Was nog niet over de prijs begonnen en al 20% korting. Groene dial was erg mooi.
22 met nog 7 op de wishlist. In het verleden heb ik veel verkocht maar daar ben ik mee gestopt. Ik kreeg daar te vaak spijt van.
En wat is voor jou de magic number denk je?
En heb je ze toen weer gekocht?
Ik denk dat ik terugwil naar zo’n 6 stuks. Ik heb wat Enicar en Seiko vintage maar komen door kleine maat niet om de pols net als de Seiko SKX007 en een Tisell Flieger. En ja. Spijt mogelijk maar als ze niet uit de doos komen is dat ook zonde.
Speedmaster, Fortis Marinemaster, Longines Legend Diver en Seiko Monster 1st gen zijn blijvers voor mij. Maar ja, dan loop je weer langs zo’n Oris. Eerst even wat wegdoen maar.
22+7. Jeetje. Elke dag een andere dan in september bijvoorbeeld. Whehe.
Zeker!
Sommige ltd’s wel.
Mijn verzameling groeide totdat ik er 13 had en tegen een Zenith aanliep (de linker in de doos).
Alle 13 verkocht en terug gegaan naar 4 Zeniths
(nu 5, er is er eentje bijgekomen maar dat is Echt, Echt, Echt de laatste )