3 piece collectie < 5000 euro

Voor mijn3 piece collectie onder 5000 euro zou ik het volgende doen:

Lekker voor €1650 deze Junghans Max Bill Chronoscope kopen. Hiermee kunnen we lekker dressy uit eten en naar de nettere feestjes.

Daarna zou ik als een mooie everyday/beater watch de Sinn 556 A RS kopen voor €1140. Niet te veel stressen over of dat ding het wel aan zou kunnen.

En dan doen wij nog een mooie Sinn 356 Flieger erbij voor €1870 gewoon omdat het kan.

Hierna houden we na deze drie piece collectie nog eens €340 over waar we een keer goed mee uit eten kunnen zodat we de Junghans gelijk mogen dragen. Dan hebben wij nogsteeds €240 over Waarna we eens lekker een last minute vakantietje op de kop proberen tikken.

Kunnen we direct gebruik maken van de waterbestendigheid van de Sinn 556 en de Sinn 356 Flieger.

14 likes

Voor nu een SKX, GS en Longines. Hoog o de verlanglijst nu een witte Omega Seamaster, denk richting nu is op rubber en ergens is er ook nog wel ruimte voor een leuke dresser, daar wil ik me nog wat verder in verdiepen :smiley:

3 likes

Mooie kleurrijke selectie!

Deze 3 piece kostte me een heel klein beetje meer dan 3k. Als je het allemaal nieuw en listprice koopt is het duurder, maar nog steeds ruim binnen de 5k.

18 likes

Is dat een mini turtle of een gewone?
Edit: laat maar het is een SRP773

1 like

Ik snap de verwarring, ik heb de foto een beetje moeten schalen om het passend te krijgen in de collage. Dat vertekent het beeld een beetje aangezien de Turtle met 44+ mm een stuk groter is dan de andere twee horloges (35 en 36 mm).

Dat gezegd hebbende: De Turtle draagt door de kastvorm een stuk kleiner. Ik ben vooral kleine horloges gewend maar vind de Turtle erg prettig dragen om mijn 17 cm pols.

Op papier schrikt de diameter misschien een beetje af, maar als je in plaats van de kast naar de buitenmaat van de bezel insert kijkt, krijg je naar mijn mening een beter beeld van de maat:

Horloge Kastdiameter Buitenmaat bezel insert
Rolex Submariner 40 mm 37.65 mm
Omega Seamaster 41 mm 38.00 mm
Seiko SKX007 42 mm 38.00 mm
Steinhart Ocean One 42 mm 38.80 mm
Seiko Turtle 44.3 mm 39.10 mm
Glycine Combat Sub 42 mm 40.60 mm

Bron 1, bron 2, bron 3, bron 4, bron 5.

3 likes

Mooie collectie! Is dit ook je ideale combo?

Dankjewel! Ik denk het wel (voor mijn huidige budget althans) zie ook deze post.

Het is best goed afgestemd op mijn leven heb ik het idee :slight_smile: Meestal volstaat de Tudor, soms is het iets formeler en draag in de Longines. Voor meer casual situaties heb ik de Turtle. Ik vind het ook wel tof dat het 3 horloges zijn van andere ‘families’: Rolex/Tudor SA, Swatch Group en Seiko Group.

1 like

Die Longines is wel gaaf hoor :muscle: doen ze goed daar, dat modern vintage. Erg coole dresser :+1:

1 like

Wat een leuke omega! Die ken ik niet. Welke is dat?

Ben een nieuwkomer en er zal vast vele malen op je bericht zijn gereageerd maar ik heb een vraag. Is het vooral het model dat je trekt? Want de drie hebben veel paralellen in de uitvoering

1 like

Het bericht waarop je reageert is dan ook eentje met 3 foto’s van hetzelfde horloge. Of begrijp ik je vraag niet?

Gloednieuw en nog genoeg geld over om een avondje de bloemetjes buiten te zetten.

:slightly_smiling_face:

10 likes

M’n Maurice LaCroix Aikon op staal en leer:

M’n Tissot PR516 mechanical chronograph:

En m’n Longines Hydroconquest 41mm:

7 likes

Ineens popt dit 3 jaar oude topic omhoog!

Ik heb op dit moment een 3-piece collectie.

Zo ziet het er uit, op volgorde van de eerste naar de laatste.

9 likes

De laatste blijft het mooiste :wink:

1 like

13 likes

Een GS quartz (kleur naar keuze)

Seiko Chrono

Seiko Diver

Volgens mij ruim binnen budget

6 likes

10 likes

Inderdaad, leuk dat deze ineens omhoog komt maar ook zeker interessant @Kleine_gup_in_grote_oceaan

Op dit moment bezit ik z’n 8 horloges maar soms denk ik zal ik wat gaan inkrimpen en van de gemaakte centjes dan een 3 piece collatie houden.

Moet zeggen dat ik @pasd wel mooi vind wisselen, als ik het goed heb nu een 2 stuks collectie waarvan die er 1 continu flipt.
Misschien heb ik het mis pasd, zoja excuus.

Maarja dan de vraag wat gaat er weg welke blijft… Het lastigste stuk :joy::laughing:

4 likes