3 piece collection by Jaeger-LeCoultre voor elke gelegenheid

Jaeger-LeCoultre staat bekend als the watchmaker for watchmakers. Dat is best een aardig CV. In bovenstaande video wordt een mogelijke 3 piece collectie van Jaeger-LeCoultre doorlopen. Een horloge voor elke gelegenheid. Een geslaagde combinatie als je het mij vraagt.

Ik kan alleen bij het eerste horloge het clowns gezicht niet meer weg zien. Once it is seen it cannot be unseen…

Wat vinden jullie van deze Jaeger-LeCoultre 3 piece collectie?

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

En van Jaeger-LeCoultre in het algemeen? Zou je een Jaeger-LeCoultre preferen boven Rolex of IWC?

Cheers!

4 likes

Niet echt fantastisch, welk horloge draag je bijvoorbeeld; tijdens het zwemmen/sporten, op vakantie, op het strand? Ze zitten alle drie op leer, dus dat is al onhandig…

Prachtig merk!

Absoluut!

4 likes

In principe zie ik er wel iets in, een 3-piece van JLC. Maar vind het eerste horloge erg mooi, het tweede minder en met de reverso heb ik helemaal niks helaas (met rechthoeken en tonneau’s in het algemeen niet zo). Maar ik denk dat ik wel een leuke 3-piece kan vinden in de gehele Jaeger collectie.

Met Rolex heb ik ook echt helemaal niks, en IWC heb ik wel gehad, maar was ernstig teleurgesteld in de kwaliteit (wellicht had ik een maandagochtend modelletje).

Dus voor JLC kun je me zeker wakker maken, maar dan zoek ik wel 3 andere modellen uit.

1 like

Een duikhorloge, instapmodel of niet, heeft geen 100m waterdichtheid. Period.

2 likes

Dat vond ik ook merkwaardig. 100 meter lijkt mij te weinig om officieel aan het duik horloge te voldoen. Dacht dat het pas bij 200 meter een duik horloge mocht worden genoemd.

1 like

Zo jammer dat de Polaris slechts 100 meter waterdichtheid heeft waardoor dat altijd een issue zal zijn als duiker. Om te zien vind ik hem echt geweldig, de zwarte plaat zonder datum. Maar deze blauwe mag er ook wezen:

10 likes

Boven IWC in a heartbeat :wink:

Boven Rolex hangt er vanaf. Dress, chronograaf en algemeen alles op leer: jazeker. Bij de sport- en duikhorloges zou ik Rolex prefereren denk ik.

1 like

Ik heb helemaal niks met het merk. Doe mij dan maar een Rolex als ik uit die 3 moest kiezen.

Dat dus…

Hoewel dit wel een lekkere duiker is:

1 like

Mee eens.

JLC is mijn favoriete merk denk ik. Maar voor de vrije tijd en nattigheid graag wat anders. Als ik er maar drie mocht zou er zeker Ă©Ă©n van JLC willen, misschien wel twee. En een Explorer voor het exploren van zwembad, strand, bos en hei.

Als ik van mijn huidige collectie naar drie moest, zouden deze blijven:

13 likes

iedere dag van de week :neutral_face:

1 like

Die ultra thin moon is echt fantastisch!

2 likes

Dank u. Mijn mooiste!

3 likes

Echt schitterend!

Eens :ok_hand::ok_hand::heart_eyes:

1 like

Our work watch… Nee, ik zou niet zo’n druk horloge als dagelijks horloge op het werk dragen. Ik zou daar gewoon een driehander willen hebben. Misschien iets met een Zeigerdatum zoals een Oris. In de praktijk heb ik ook nog nooit op een horloge gekeken om de tijden van “offices around the world” te checken. Wat een gelul. Als ze daar van JLC nou eens een Master Ultra Thin van maakten was het nog één ding, maar ik vind mijn eigen GS geschikter.

Dan vind ik de Polaris minder geslaagd als duiker dan mijn eigen Nomos Ahoi zonder bezel of hele ritsen daadwerkelijke duikertjes. Geef mij maar een Oris sixty five voor minder geld, als 100m duiker. En eerlijk gezegd vind ik zelfs de Mini Turtle charmanter. Vloeken in de kerk? Waarschijnlijk. :slight_smile:

Wat de Reverso betreft hebben ze ook de plank misgeslagen. Dat horloge is ooit gemaakt als horloge met beschermende stalen kast voor polo spelers, dus de enige goede Reverso is de medium reverso in staal met een handwinder aan boord met kleine seconde en stalen flip-side, dus geen dual faced gelul, aub.

Kortom: Neen, neen en neen.

Hoe meer ik naar horloges kijk, hoe meer ik vind dat ik gewoon dingen in de kist heb zitten die bij me passen. En da’s dan wel weer leuk aan dit soort filmpjes. Maar stiekem, als er nog eens een bonusje ontstaat, moet een Reverso handwinder er nog wel ooit komen. Met stalen achterkant.

5 likes

Mooie uitgebalanceerde collectie van verschillende, fantastische merken die allen hun charme hebben.

1 like

Die mag je best wat vaker posten, is absoluut geen straf. :+1:

1 like

Beetje saai.

Beetje saai.

Ik neem al genoegen met een leuke Longines. :slight_smile:

Prachtig, die Polaris!
Zeker ook in het blauw, Lume!:+1:t4: