Ik zeg legit. Print is heel strak. Ben alleen ook geen kenner van omega.
In mijn ogen gewoon een stel eerlijke horloges
Ik zeg legit. Print is heel strak. Ben alleen ook geen kenner van omega.
In mijn ogen gewoon een stel eerlijke horloges
Originele plaat, dat blauw, de snaarstrakke print, de typografie. Het is allemaal correct.
Yes. Mijn gevoel ook. Alleen een bijna steriele wijzerplaat is opvallend. Maar icm de rest geloof ik er 100% in.
Er is sowieso niemand die zo’n kwaliteit redial in elkaar kan klussen (honderden Euro’s) en dat plexiglas zo slecht zou laten en niet zou vervangen
Daarbij is dit geen heel populair model. Moeite doe je voor een Speedmaster uit de 60’s.
En de band er achterstevorenbinnenstebuiten op zou zetten…
Wat Ruud zegt eigenlijk, zo’n steriele plaat zie je ook vaak op Enicars uit Thailand met dat verloop, en dan helemaal steriel terwijl de rest slecht is.
Maar ik laat me graag corrigeren hoor, het was ook een vermoeden.
De 1301 wilde niet lopen… gelukkig beide uurwerken gen 2 dus kon ik de electronische module uitwisselen en kwam er leven in de brouwerij…
1 module met storing… wellicht het kristal aan gruzels. Heb m even met de scope aangeraakt maar geen sjoege… wel af en toe spanning op de spoelen… mist duidelijk hartslag…
Iemand een idee hoe dit kristal gesoldeerd zit ?
Geen idee, module is schoon? Ik ben met een 1300 bezig met batterij lekkage schade. Na een schoonmaak azijn bad leeft het circuit weer.
Deze horloges zijn nieuw… super staat ! alles super schoon !
Weet niet waar de pootjes van het crystal zitten … wil er niet teveel aan gaan solderen …
Ik vond nog een erg leuke lap tekst trouwens.
En misschien geeft het plaatje van de verschillende versies circuit een idee. Kleinere kwartsen maar dezelfde soldeerpunten?
https://www.crazywatches.pl/omega-1301-electroquartz-f8192hz-beta21-1972
OMEGA 1301 ELECTROQUARTZ f8192Hz BETA21 1972 (crazywatches.pl)
Dacht ik hier ook te kunnen achterhalen , maar zie t niet 123