30 Atmos black GMT Ceramica MK2

Inmiddels heb ik een kleine bescheiden horloge collectie.
Aantal Seiko’s waaronder een Skx009j en een flighty en een aantal G-shock’s.

Maar kennen jullie dat stemmetje? Ik weet zeker dat jullie of in ieder geval de meeste van jullie dat stemmetje ook kennen: ​
“Je heb geen nieuw /ander horloge nodig.” Nog even kijken. Owe dat is ook leuk. Nee, niet nodig."
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zelf ben ik aardig van de Divers maar wilde een keer geen Seiko. Niets mis met Seiko he haha.
Maar dit keer geen Seiko. Elke keer kwam ik toch weer terug of op een Squale 30 Atmos of een Squale 50 Atmos blue1521. Na lang wikken en wegen gekozen voor een 30 Atmos.

Deze heb ik besteld bij Gnomon Watches. In eerdere topic’s hier al vragen over gesteld. Ook zeker bij verkopers uit Nederland gekeken. Want ja, het gaat wel even via de post en zelf vind ik dit niet een klein bedrag. Helaas was dit type niet leverbaar. Maare genoeg gepraat. Hier een aantal foto’s van mijn nieuwe aanwinst. Ik ben zeer tevreden:

Verzonden via DHL, met een weekend er tussen heeft het 4 dagen geduurd:

De bekende Squale verpakking heeft geen extra uitleg nodig:

De Squale was netjes ingepakt voor de reis:

De band moest ingekort worden. 2 schakels moesten er uit. Dit was echt prima zelf te doen. Uiteraard even de tijd genomen om schade te voorkomen:

Foto’s zijn met mijn telefoon genomen.

47 likes

Heel toffe Squale :+1::star_struck: heb je ook nog inklaringskosten moeten betalen ?
Heel veel draagplezier met deze kanjer .

1 like

Leuk horloge :ok_hand:
Geniet van je nieuwe aanwinst.

1 like

Zeker, deze betrof 32,- euro.
Had eerder gelezen dat ze andere horloge kosten opgaven en dit bleek te kloppen.
Btw wel een makkelijk proces via DHL. Je krijgt continu een sms met de stand van zaken en voor de kosten een betaallink.

@andrepost Dank je.

2 likes

Oooo dat is netjes :laughing:

Mooi horloge :ok_hand:

Is dit het totale extra bedrag wat je aan importkosten had?

Ja, correct.

32,- euro importkosten + kosten horloge, verder geen verrassingen!

3 likes

Leuke klok. Veel draagplezier.

1 like

Heel gaaf! Zelf ook hard getwijfeld over deze.

1 like

Jazeker. Het maakt onderdeel uit van het flipperitusvirus. Ik ben ervoor onder behandeling. Gelukkig met een no cure, no pay afspraak. Ik heb nog niks hoeven betalen …

Niet altijd. Ik heb er twee exact dezelfde Squales (incl. een extra bandje) gekocht, binnen een half jaar omdat van elkaar, kreeg spijt van de verkoop, en heb de tweede keer aanzienlijk meer aan DHL moeten betalen waardoor het totaal bijna gelijk was als de prijs bij een NL dealer. Was ook een andere waarde aangegeven door Gnomon. Je kunt er dus niet blind vanuit gaan.

Van harte met je nieuwe aanwinst!
Veel draagplezier. :ok_hand:

2 likes

Ik heb zojuist opdracht gekregen om hier even te melden dat deze 30 Atmos GMT géén duikhorloge is. Doet er verder niet toe, maar toch …

5 likes

Dat is niet waar. volgens mij willen ze je in de war brengen hoor. Niet intrappen.

2 likes

Ik kan uit ervaring spreken dat fotos van deze knaller hem geen goed recht doen. Die dial is in het echt geweldig!!! Goede keus! Heel veel plezier ermee!

1 like

Mij? Je kunt er gewoon mee het water in, 30ATM staat nl. voor “best wel diep”, onder normale omstandigheden … maar, deze GMT is toch in de eerste plaats een reishorloge. De ‘duikring’ is ook geen duikring, getuige de 24h aanduiding. Met een beetje fantasie kun je de resterende duiktijd er vast wel op lezen. Maar ik zou er niet teveel op vertrouwen, want deze ring draait waarschijnlijk ook nog eens twee kanten op. :wink:

Hoe dan ook, als je op reis wil zwemmen lukt dat prima met deze Squale.

:beers:

1 like

Nee Ferry.

Nou dan

Voor reizen onder water?

Misschien kan je wel heel lang je adem inhouden

:wink: :stuck_out_tongue:

1 like

@junior de ring draait alleen links om. Echt duiken ga ik er niet mee. Hoogstens op vakantie een zwembad. Dat moet wel kunnen toch! Haha.
Oke die kosten, dat is minder leuk vooral omdat je de prijs van de eerste keer verwacht. Misschien inderdaad te kort na elkaar?

@Eddio klopt. De foto’s zeggen niks. In het echt een prachtige dail al zeg ik het zelf.

@ferry1959 ja de 50 Atmos. Ook echt prachtig. Misschien ooit haha.

@WJH niet gedaan dus? Misschien als nog haha.

4 likes

Misschien toch maar is met een echte camera wat foto’s proberen te maken. Snelle horloge foto’s doen niet echt recht idd.

2 likes

Zeker! Dat schreef ik er ook bij … maar @Ady zit een beetje te stoken.
Vindt 'ie leuk. :sunglasses:

Nee. Ik weet inmiddels wel hoe het werkt. Ik hou bij import van buiten de EU altijd rekening met +25% aan afhandeling/invoer/btw. Kan het alleen maar meevallen. De eerste keer was dus grote blij, tweede keer minder maar nog steeds nét ietsie goedkoper dan binnen Europa. Blijft een gok. :wink:

3 likes

Proficiat met je NA. Mooie uitvoering.
Wat voor afmeting heeft deze?

1 like

Even van de site gepakt. Draagt bij mij super.
42mm in diameter, 49mm lugs to lugs, 13mm thick