Het staal dat het met afstand allergrootste luxe CH horlogemerk gebruikt is troep…
En ja, ik weet dat er meer nikkel in zit, maar ik ken niemand die allergisch is voor een Rolex.
Maar ook voor het staal ?
Geen ervaring met 904L alleen van een zilveren ketting wordt m’n hals en nek zwart. Zilver is dus niets voor mij. Titanium is mooi spul en er gaan deze zomer titanium rollies uitkomen. Dat hebben ze zelf al een beetje verklapt. In ieder geval een Explorer en een GMT in titanium. Of ze hebben iedereen in het ootje genomen maar dat kan ik me niet voorstellen want humor en rolex gaan zeer zelden samen
Lekker voor een Moonswatch gaan, ben je van het 316L/904L geneuzel af…
Maar ja, daar krijg je dan weer aards blauwe en mars rode polsen van
Ik heb zeker gelezen wat je had geschreven Bernard! En dat was een mooie uitleg, alleen wou ik de ervaring horen van meerdere mensen in de praktijk!
Vanuit de praktijk kan ik beamen dat putcorrosie voortkomt bij de zijschakels, van oude modellen.
Kan mij voorstellen dat dit niet gebeurd bij 904l en Rolex na klachten hier naar over is gestapt. Putcorrosie is een doodvonnis voor je horloge. Alsof je Rolex lepra heeft😬
Mensen zijn niet allergisch voor “een Rolex”, maar voor nikkel.
Nikkelallergie in enige vorm treft ca. 18% van de mensen. Allergie voor 904L komt zeker voor.
Gebruik van een legering met 2-2,5 x het percentage nikkel is m.i. onbegrijpelijk.
Dat snap ik maar omdat er dus in een Rolex meer nikkel zit zouden er meer mensen allergisch moeten zijn voor het staal van een Rolex dan van een ander horloge met 316L.
En daar hoor je eigenlijk nooit iets over.
Als het echt allemaal zo dramatisch zou zijn als jij stelt dan zou Rolex toch al lang over zijn gestapt op 316L ?
Als je erop googled vind je op rolexforums ik weet niet hoeveel links erover.
Mijn vrouw heeft er - om dan maar even concreet te zijn - heel veel last van.
En nee, heel veel bedrijven maken keuzes die niet de beste zijn.
Kan allemaal waar zijn maar om nou te stellen dat het staal van het verreweg meest succesvolle Zwitserse horlogemerk troep is gaat denk ik wat ver.
Fijne dag verder !
Daar hebben we een verschillende mening.
Ik drink geen Koolaid.
Fijne dag!
Moet je als duiker doen met al je duilmateriaal, alles mee onder de douche nemen en klaar.
Die pitting foto’s zijn absurd.
Wat is daarmee gebeurd?
Ik heb een berg oudere stalen horloges zonder enige pitting.
Ik heb gedoken met o.a. 6105, 6309, SMP, Halios en een TAG S/EL automaat. Allemaal jarenlang gebruikt en echt wel gekkigheid mee uitgehaald in zoet en zout water, met en zonder chloor.
Geen enkele pitting.
Ik snap er niks van.
Heb het ook alleen bij Rolex gezien, geen idee.
Dan moet je eens kijken wat zo’n nato band doet met een horloge, horlogedeksel.
Een ramp met momenten.
Maar we wijken af…
Ik heb 0 NATO’s in gebruik.
Bij vintage heb ik de schade weleens gezien…
316 is absoluut harder dan 904. Belangrijkste reden om voor 904 te gaan is dat het makkelijker te polijsten is en het een meer hoogglans effect heeft tov 316.
Zie hier de transitie van toolwatch naar luxe horloge. It all makes sense