3D print tools verzameling topic

Mistypt. 3X1 KG uiteraard

Misschien gewoon eens een aanvraagje neerleggen bij Materialise in Leuven?

Denk dat hij voor dat geld dat hij gaat betalen daar beter gewoon zelf een printer aankoopt. :wink:

1 like

Tsja hun support is super goed dus als je zelf niets kan/weet mbt 3D printen dan is iets meer betalen niet zo erg naar mijn idee.

1 like

Kan hij dan niet beter een occasie toestel kopen van Elma? Want dit lijkt mij een project dat uiteindelijk even veel of meer gaat kosten alvorens het af is.

1 like

Dat denk ik ook.

1 like

Waarschijnlijk wel tot die Elma de geest geeft en daar sta je dan met een oud kraam waarvan er geen wisselstukken te vinden zijn! Bovendien is dit een leuk projectje om mezelf bezig te houden!
Als je me eentje staan hebt of weet staan die in goeie staat is en waaraan alles werkt mag je me dat altijd laten weten hoor, er is geen man overboord , heb nog niets gekocht of beslist!

1 like

Dat zijn dan ook weer leuke projecten… die altijd op één of andere manier weer aan het werken te krijgen zijn.
Ik zou zelfs een defecte Elma durven kopen… als de mandjes er maar bij zijn. :wink:

Nou, het zijn wel vaak verouderde technieken. Een rheostaat is relatief duur en een oud Elma machine is dan economisch afgeschreven.

1 like

Als je er al eentje kan vinden. ik heb na maanden zoeken zo’n India model aangeschaft

1 like

En tevreden over? Waar gekocht trouwens? Hoeveel betaald?

ja werkt prima, enige nadeel is dat ik vind dat hij best snel draait wanneer hij geen weerstand heeft. in de vloeistof is dit niet echt een probleem, en hij stopt automatisch wanneer de timer voorbij is.

Mijne komt van Ebay, hoeveel betaald weet ik niet precies heb hem voor mijn verjaardag gehad een paar jaar geleden. Al met al meer dan een vintage Elma gemiddeld kost als je er eentje tegenkomt.