3e Lid gezocht: Omega SMPc of toch...?

Goedenavond mede nerds, ik sta op het punt om een 3e ‘lid’ toe te voegen aan mijn collectie. Momenteel een stuk meer horloges in bezit nog maar het opbouwen naar een wat meer high end collectie begint langzaam vorm te krijgen.

Het idee is om een mooi trio te creëren met voldoende diversiteit en functie om er niet snel op uitgekeken te raken. Momenteel is in bezit een Speedmaster Reduced en een Tudor Prince Date.
Met andere woorden; een chrono in het zwart en een kleine dresser in het wit/zilver (voor mij is dit dressy enough).

Nu was de gedachte om iets blauws toe te voegen, een SMP of SMPc wellicht dus dacht ik. Maar omdat ik zo gefocust ben op de SMP’s mis ik wellicht al het ander moois. Dus bij deze, barst los met alternatieven :smiley:

Paar kleine eisen waar het horloge aan moet voldoen:

Max 41mm
Datum (must)
Liefst blauwe dial, zwart of grijs wordt overwogen eventueel nog
Budget: 2k - 2.5k (kan indien nodig altijd wat opgeschroefd worden)
Geen chrono, liefst richting een casual diver

Ik ben benieuwd wat voor interessants langs gaat komen, en bij voorbaat dank voor jullie moeite!

2 likes

Ik kan echt niets bedenken wat de SMP verslaat. Ok, een SMP op een speedmaster band. Maar ik heb een hoop gehad in deze klasse en de seamaster wint het op alle terreinen.

6 likes

Aqua Terra of Oris Aquis zou mijn keuze zijn

Al is die SMPc ook erg mooi (op een Speedmaster band)

2 likes

Wacht, mag je ook ongevraagde tips geven? Zo ja: het budget gebruiken om de tudor te upgraden naar een Datejust en de reduced naar een speedmaster pro.

7 likes

Precies dat!! Maar dan geen Seedmaster erbij!

Nee, ik maak geen spelfouten.

Voor de prijs van een Speedy en een DJ kun je denk ik ook een gouden DJ kopen.

2 likes

Ik ben een van die rare vogels die de 'tram rails’bracelet mooi vind, dus daar heb ik geen probleem mee :smiley:

De Aquis heb ik al eens gehad en was het net niet voor mij uiteindelijk. Aqua Terra kan ik maar niet warm van worden ook. Maar bedankt voor de suggesties! :slight_smile:

Alles is welkom!

Voor mij geen optie, ik vind de Reduced qua maatvoering mooier, subdial spacing verder naar buiten mooier en automaat vs handwinder ook fijner.

Dit was in eerste instantie de bedoeling, maar die kleine Tudor wil maar niet verkocht raken hehe… Er is momenteel een fluted bezel voor onderweg dus wie weet.

1 like

Speedy upgrade zal er ook niet komen, no worries aha.

Rekening houden ermee dat het om een student gaat, budget is niet oneindig helaas :smiley:

1 like

Toevallig al naar “mijn” zoek topic naar een casual duiker gekeken?

Mijn keuze is uit eindelijk op de tudor blackbay blue gevallen!

2 likes

Yes volledig mee gevolgd!
De BB Blue of Black heb ik naar gekeken, maar datum is voor mij toch wel echt een must.
Kom al gauw uit bij een 2254 Peter Blake of een SMP / SMPc :sweat_smile:

Een Peter Blake dus!!!

2 likes

Ah ja als datum een must is…

Ik heb zeer lang lopen twijfelen, de nieuwe seamaster met de datum op 6 en de wave dial misschien iets? Misschien wel lastig met je budget

1 like

Dat was eerst ook een grote kansmaker, stind oo het punt on er een te kopen vanmorgen full set, kreeg ik helaas te horen dat hij tot 26/9 gereserveerd staat voor een andere klant…

1 like

Als ik de wave dial moest kiezen, dan ging ik voor het oude model. Die trekt me dan toch net wat meer dan het nieuwe, en inderdaad qua budget wordt die ook wel erg lastig voor me.

5 likes

Lekker makerij ja… :star_struck:

:heart_eyes::+1::smile:

4 likes

5 likes

Het lijkt me hier al behoorlijk beslist, maar ik gooi er toch maar eens een alternatief in…

En dan eventueel die met blauw-zwarte dial?

@royke74 kom er maar in met een mooie wristshot :smiley:

2 likes

Ik had ooit beide maar de moderne won het:

5 likes

Tja… :smile:

1 like