3e van de maand, fieldwatch day!

Wie doet er mee? Die dag van de maand dat voor ons, fieldwatch eigenaren, alles klopt :relieved:

18 likes

5 likes

Vraag: wat is de definitie van een fieldwatch?
Op Watchuseek las ik dat, net als op de witte Seiko bij de eerste post, doorgenummerd wordt tot 24.Ik kan me ook voorstellen, dat de windrichtingen staan aangeduid.
Het horloge op de tweede post zou dan strikt genomen geen fieldwatch zijn.
Wie levert de definitie?

1 like

De preciese definitie zou ik ook niet weten. Maar de Seiko hierboven is natuurlijk ook eigenlijk een bergbeklimmers horloge. Dat is net als de Rolex Explorer, dat is eigenlijk ook geen pure fieldwatch. Maar goed dat is natuurlijk puur het naampje, mijn SARG en de Alpinist hieboven tonen natuurlijk duidelijke overeenkomsten. Wat wel of niet een fieldwatch is is natuurlijk een beetje arbitrair. Ik denk dat jouw definitie met de 24 uurs notatie wel kan kloppen. Dan is er daar ook duidelijk een onderscheid tussen field watches en flieger watches.

1 like

Beetje field beetje sportief, beetje dressy maar o zo mooi :grin: wel op leer dan.

7 likes

Originele band er af. Lederen, licht-olijf-groen erop.
Groet. Richard.

9 likes

Ik weet dat ook (nog steeds) niet. Sluitende definitie zal wel niet lukken, maar doe eens iets in die richting iemand… @Fate_Amenable_To_Change misschien?

1 like

Fieldwatch of niet, ik like automatisch foto’s van Seiko Alpinists…
Kan het niet helpen.

1 like

Mooi Richard!!! :heart_eyes: Heb je er toch een gevonden?! :+1:

1 like

Het Alpinisten-virus heerst kennelijk. Ook bij mij vandaag.

Wel wat stoffig, maar had hem niet verteld dat hij vandaag op de foto zou gaan :wink:

6 likes

1942 field watch hier :slight_smile:

5 likes

Volgens mij loopt deze Luminox ripoff bij de eerste bui regen vol water dus vast niet echt geschikt als fieldwatch, maar qua looks heeft ie volgens mij alle vinkjes. :grin:

2 likes

Mijn nieuwste aanwinst, vorige week afgeleverd.
Jammer genoeg nu al issues mee, ga hem zometeen opsturen naar een Hamilton Service center.

2 likes

Ja, Harry. Hier op het forum. Twee weken geleden. Ik ben er blij mee.
Groet. Richard.

2 likes

De 3e van de maand, of de 6de van de maand, deze field watch klopt gewoon het hele jaar door. :blush:

5 likes

Dat vind ik fijn voor je! Het is ook een heel mooi klokje! Heel veel plezier ermee! :+1: :relaxed:

Groet, Harry.

1 like

Er zijn diverse lezingen van wat een field watch moet zijn en het zijn maar interpretaties, ik heb nog nooit een daadwerkelijke specificatie van een leger onder ogen gehad.

http://sharpmagazine.com/2016/02/29/infographic-the-complete-history-of-the-military-field-watch/

Hier wordt de lijn tussen de field horloges en de fliegers ook heel erg uitgewist:

In principe is een Flieger iets wat door de Luftwaffe ooit expliciet gedefinieerd is. Zowel een Field als Flieger moeten afleesbaar zijn onder alle operationele omstandigheden. Van beide zou je mogen verwachten dat ze stealthy zijn, ze moeten niet te erg glimmen.

De beste reader die ik over de geschiedenis van militaire of field horloges heb gevonden staat hier:

http://www.vintagewatchstraps.com/trenchwatches.php

2 likes

Deze is gaaf zeg met die windrichtingen er zo op vermeld.

Mag alleen als je de datum op 3 zet :wink: Maar zo te zien ben ik een van de weinig neuroten hier op HF die daar van kan genieten :upside_down:

1 like

3 likes