Oh, dan heb ik ook “fieldwatches”

Ik vind de bovenste heel mooi!
En ‘gewoon’ hier op het forum gekocht. Kwam er achteraf achter, dat deze destijds IN MIJN EIGEN WOONPLAATS is verkocht door een nu verdwenen juwelier. In Duitsland is de solar batterij vervangen en de laatste verkoper woonde in Nederland. Dus, ik vermoed dat het horloge een hele omzwerving heeft gemaakt in Noord-West Europa…
Ja gaaf. De verhalen achter zo’n horloge maken het vaak nog leuker dan het al is. Ik heb altijd iets met wereldtijden horloges gehad; in mijn jeugd al. Al die namen op de bezel… dat sprak altijd tot de verbeelding.
Zouden dit ook Field Watches zijn?
Jij werkt zeker in de bankensector, lekker met getalletjes sjoemelen.
bijna goed, ik zit lekker op de bank
Wintertijd, de juiste tijd dus, gebruiken, naar ik aanneem.
Candide bankier
Die tweede wel. Vanwege de kompasbezel. Een mooi voorbeeld hiervan is de Archimede Kampftaucher, Tauchsporter of Sporttaucher, hoe ze 'm ook maar noemen: Die wordt met een field bezel geleverd, een GMT-achtige bezel en tot slot met een duikbezel.
Welkom thuis, Ide!
komend weekend ga ik weer mooi bij jou op de bank zitten
in de tuin
bij de Weber
wat doet die bankhier badoemtsj
Die twee criteria had ik ook in mijn hoofd:
Schokbestendig, accuraat en minstens zwemwaterdicht zou ook niet slecht zijn.
Een Alpinist dus.
Zeker maar dat zie ik als basics! Minimaal 10 ATM was het toch?
Eigenlijk best wel bijzonder dat er niet meer mooie klokken zijn met fraaie kompasbezel. Seiko heeft er wat, bij TNG zie ik wat en verder kom ik alleen maar ordinair spul tegen…
Oei. Mijn SARG heeft ook gepolijste vlakken op de kast. Geen echte fieldwatch meer?
nee dresser
hup op alligator dat ding!