3e week op de pols: Waarom de PloProf zo lekker draagt

De eerste dagen moest ik erg wennen aan het gewicht. Wat een apparaat! Af en toe zette ik de PloProf op tafel als een tafelklok om mijn pols weer bij te laten komen. Nu ik in de derde week zit, is mijn pols getraind en kan ik de über tool hele dagen dragen. Ik hel ook niet meer naar links als ik loop.

Waardoor draagt de PloProf zo lekker?
Hij draagt echt meesterlijk lekker. Iets wat ik niet had verwacht. Zeker niet vanaf de foto’s. Waardoor dit komt?

Reden 1: Er zijn geen lugs
Hierdoor staat hij iedereen goed. Zelfs als je polsomtrek maar 16cm is.

Reden 2: De bracelet kan vrij bewegen en valt daardoor meteen om je pols heen
Deze kan zelfs meteen recht naar beneden vallen in een hoek van 90 graden (met de kast)

Reden 3: Er prikt niks in je pols of hand
De kast is mooi afgerond en raakt mijn hand nooit aan. Zelfs niet als ik mijn hand helemaal omhoog houd.

Reden 4: De bracelet is super precies on the fly af te stellen voor de perfecte fit
Je kan de clasp mm voor mm uitschuiven tot wel 22mm

En als je wetsuit daar nog steeds niet onder past is er ook nog een divers extension

Voor de afwisseling heb ik ook de zwarte vintage service isofrane strap besteld. Die hoeft niet op maat geknipt te worden. De moderne straps wel. Kijk er naar uit om deze uit te proberen in de komende weken van mijn honeymoon. “A presto!”

.
.
.
.
.
.

De tafel klok modus

De Agnelli modus (mogelijk dankzij de quick adjust)

110 likes

Goed verhaal. Bedankt voor het delen.

1 like

Gianni Agnelli zou zeggen; “Grazie mille!”

Wel,apart, ik toch ook even wennen :sweat_smile::white_check_mark:

1 like

ik vindt het een stoer maar tevens een elegant horloge :+1:

1 like

PloProf is the way!

2 likes

Echt een fantastisch horloge! :+1:

1 like

Apart is de PloProf zeker. En ik heb er ruim de tijd voor genomen om eraan te wennen.

Wow! Elegant hoor ik voor het eerst. Maar nu je het zegt. Voor zo een stoere tool heeft hij wel iets elegants.

Als alles op zijn plek valt, tijdens je gevorderde horloge reis;”This is the way”

Thx! Helemaal mee eens. Echt een parel op de pols (inclusief de oester)

4 likes

Blijft een geweldige klassieker, maar man wat een knots van een ding is het toch

1 like

Toch wel echt een Ubertool!
Veel draagplezier van een ietwat jaloerse duikliefhebber

1 like

Het is zeker een geweldige klassieker. Ziet er op de foto’s uit als een knots van een ding, maar draagt dus veel kleiner.

Zeker weten! :hammer_and_wrench:
En dat vele draagplezier gaat zeker lukken :pray:

1 like

Geweldig.

Blijft een bijzonder horloge
En tevens als

Te gebruiken.

Wat wil je nog meer :+1:t2:

1 like

Erg tof ding is het!

Aantal weken terug in real life gezien en mij leek het minder extreem dragen t.o.v. de foto’s doen lijken. Kan me vergissen, maar leek me toen mee te vallen (of ik had het nog groter verwacht).

1 like

Sjiel houdt van PloProf topics!

De micro-adjust is echt key. Ik heb m’n favoriete standje op de clasp en dat is precies 1 tikkie uitgeschoven. Dit gaat niet zoals bij de meeste bracelets met 2 of 2,3mm, maar elke tik is een millimeter (of minder).
Hierdoor op de mesh en ook op rubber de perfecte fit.
De Ratchet is ook lekker. Wanneer je denkt dat hij iets strakker kan hoef je het horloge niet af te doen of los te maken. Gewoon een tikkie geven om de pols.

2 likes

Dat klopt helemaal. Op de pols voel je hoe die is bedoeld. Kast is minder breed dan je pols & perfecte fit zonder lugs.

Ik ook!

Zekers! :old_key:

Maximale draagcomfort :smiling_face_with_three_hearts:

Heerlijk is dat. Ik knijp dan even in de bracelet en dan klikt ie 1mm strakker

1 like

Blijft heerlijk om hem voorbij te zien komen, en om jouw enthousiasme te lezen.

1 like

Thx! De PloProf is ook een knap ‘staaltje” werk. Geen één vlak is recht toe recht aan. Er worden hoeken, taps toe lopende vlakken en afrondingen gebruikt om alles in balans te laten zijn. Net als bij alle andere klassiekers.

3 likes

Form Follows Function.

2 likes

Dat bij het indrukken van de oranje knop, een vrolijke serveerster langs komt met een vers koud biertje van de tap :innocent:

4 likes

Ik zou 'm zelf niet aanschaffen, maar ik vind deze wel bijzonder. En ja,ik hoor en lees meermaals dat deze erg comfortabel is om te dragen. Proficiat hoor! Hoort thuis in het selecte groepje van true heritage duikers. :+1:

1 like