40 jaar, welk horloge? Ongefundeerde mening? Graag!

Alvast dank voor de moeite van het lezen van deze redelijke lap tekst. :grimacing::blush:

Onderaan heb ik een TLDR ingevoegd voor de zekerheid. :wink:

Als de komende maanden enigszins lijken op de laatste 39 jaar dan word ik deze zomer 40.

Één dag nadat ik vorig jaar mijn heerlijke Aquis ophaalde besloot ik; ik ga mijn horloge potje opbouwen en gebruiken als goed excuus voor mijn 40ste. Voor welke? Dat zie ik dan wel besloot ik. :blush:

Eisen? Mwoh een beetje;

• moet kunnen op mijn pols van 16,5 cm.
  • Prijs ideaal tussen 2500 en 3500. (Max 4k maar dan wil ik stoppen met rekken)
  • Met plezier schaf ik een gebruikt exemplaar in goede staat aan om aan het budget te voldoen

In tussentijd al meermaals van gedachte veranderd.
Het moeilijkst (en miss makkelijkst) is dat ik niet echt een sterke mening over de looks heb. Dwz dat ik geen waarde hecht aan “dresser want bijzonder 40” of bv “Flieger want ik hou van luchtvaart”. Mijn belangrijkste eis is dat ik hem nu graag fantastisch vind. Later is later.

Als ik 1 punt kan bedenken wat ik geinig kan vinden is het een GMT. Kocht een paar maanden terug een Timex als impuls met, zonder dat te realiseren, GMT bezel. :sweat_smile: Dat bleek ik leuk te vinden. Mijn vrouw is namelijk Stewardess en kom er achter dat ik t wel tof vind tussendoor in 1 opslag te zien hoelaat t bij haar is. Daar is dan ook wel alles mee gezegd, looks voor functie verder.

Na vele overwegingen bleven vooral deze hangen; Tudor BB 59 blauw of zwart en gek genoeg kwam ineens op de radar de Breitling Super ocean Heritage. Qua gevoel bij het merk neig ik meer naar Tudor maar die Breitling doet het voor mij helemaal op foto.

Tijdens een weekendje weg met vrouwlief eindelijk maar eens een AD binnengestapt;

Hoewel ik ook hier op de foto de Breitling het mooist vind ben ik in het echt heel enthousiast over de Tudor. De Breitling vind ik eigenlijk te groot en is daardoor afgevallen.

In mijn herinnering is de bb58 qua maat perfect en de Tudor GMT aan de grote kant. Tegelijk vond ik die in het echt wel ook mooi.

Lang verhaal langer; de BB58 in blauw of zwart is een absolute kanshebber.

Daarnaast heb ik, zonder goede motivering, een zwak voor Omega. Een constellation pie pan (nog wat later wellicht) en dat ding wat ze hebben nageaapt van Swatch :wink: spreken aan. Nu geen zin in (voor nu blij met de Dan Henry 62 voor de sfeer) en bovendien boven de begroting.

Wel vind ik de seamaster al een tijd mooi en blijft de Globemaster me altijd prikkelen.

De seamaster kon ik laatst op mijn werk omdoen van een inmiddels leuke horloge app maat.

Ook om te smullen maar wel iets aan de grote kant miss en schuurt iets aan tegen mijn groene Aquis.

Daarnaast, als geld geen rol speelde dan zou bovenaan de lijst de Zenith El primero chrono staan vermoed ik. Smullen van die 3 kleuren.

Dan de vraag aan jullie;

Gaan voor de BB 59, de seamaster, toch stiekem de Tudor GMT nog eens vergelijken of een andere pracht optie?? :blush:

Dank voor het lezen en zoals beloofd de TDLR; :wink:

BB59 doen of iets anders?

17 likes

Ik zou zeggen…Tudor of Grand Seiko (eventueel een mooie tweedehands).

Oh en nog even een schaamteloze plug. Mocht je interesse hebben, ik heb een prachtige GS voor je binnen budget :wink::see_no_evil:

3 likes

Pracht horloge!

Je wordt 40 goed excuus voor als een JLC😉

5 likes

Doorsparen voor een submariner.

Bb58 vind ik verder de beste optie in je budget denk ik.

1 like

Dit

Of dit

Of de zilveren Tudor… Per slot van rekening is het toch een jubileum

14 likes

En misschien helpt deze; :blush::smiley:

Doe deze maar;
  • Tudor BB58 blauw
  • Tudor BB58 zwart
  • Omega Seamaster
  • Nee joh, deze moet je doen…

0 stemmers

1 like

Breitling chronomat 36mm voor jouw pols :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

3 likes

Het vorige model, de 41mm! Die vind ik iets toffer dan het huidige model. En ook mooier dan de Tudor GMT.

Nog een optie: wachten tot de nieuwe BB pro in de winkel ligt?

12 likes

Op 16.5cm polsen denk ik te groot.

En ik vind ze zelf vrij dik. Beter dan de ETA

1 like

Moonswatch.

7 likes

Mijn ongefundeerde mening. Tudor is een net niet rolex dus nee. Breitling is een vreselijke glimmer en die mesh band, bah. Dus dan de Seamaster, een sympathiek merk en leuk model maar die golfjes plaat is wel iets dat ze in de jaren 90 achter hadden mogen laten. Dus mag ik ook geen van de 3 kiezen? :innocent: Ik zeg Speedmaster!

4 likes

Witte seamaster

1 like

Op een 16,5cm pols? Als de GMT kan, kan de seamaster zeker.

Andere hoek, voor de zekerheid:

3 likes

Deze :+1:t2:

1 like

Je weet dat er ook een Heritage in 38mm is?
O.a. de a37320

4 likes

Haha blij mee hoor! Zoek hem op.

1 like

Misschien een Breitling B15047?

1 like

Een Omega Aqua Terra 38mm, ik denk dat je met €4.000 een heel eind komt.

6 likes

Ook absoluut prachtig en staat ook op mijn vrij uitgebreide wishlist. :sweat_smile: Wel lijkt me dit voor mijn gevoel logischer als ik een paar meer hoger segment horloges heb (gek genoeg). :grinning:

:sweat_smile: bedankt voor de tip maar voor nu voel ik me bij dit budget het meest senang én is er genoeg waar ik ook warm van wordt. :blush:

Ja zeker ook een smaak! Miss moet ik die in het echt zien om hem nog meer te waarderen. De glazen binnenplaat vind ik echt top!

Thanks voor de suggestie! Mooi maar doet iets minder voor me.

Ah wacht, is dat een andere dan die ik om had op de foto?

Ja zag ik ook maar die helemaal matte bezel spreekt me minder aan. Misschien ben ik nog niet ver genoeg om meer eenvoud te waarderen en wil ik nog iets spiegeltjes en kraaltjes!? :wink::sweat_smile:
Dat gezegd hebbende, de aankomende twotone vind ik heerlijk. :sweat_smile:

:joy::joy: Áls die tussendoor nog beschikbaar komt pakken we die natuurlijk mee. Gezellig hier in de hypetrain.

Ben blij met de ongefundeerde mening, bedankt! :smiley:
En snap dat betreft het verschil met Rolex maar heb dat zelf niet. Voor mij staat dat los en Rolex heb ik vooralsnog niet als grail.

Dat snap ik ook goed. Ergens ben ik blij dat ie te groot is. :sweat_smile:

3 likes

De Pro :star_struck:

Met 39mm en 47 L tot L perfecte maat voor jou pols .

13 likes