40 jaar, welk horloge? Ongefundeerde mening? Graag!

Hier ook speedmaster voor men 40e! En na twee jaar nog altijd in love! :smiling_face_with_three_hearts::grinning_face_with_smiling_eyes::wink:

1 like

Deze of de Seamaster witte plaat. Maar van een Tudor met GMT denk ik dat je meer van ga genieten met een partner die in andere tijdzones is.

1 like

Als de Colt 44 te groot is, is er ook nog een Colt 41.

Hier op een pols van 16-16,5 cm:

4 likes

Zeker mooi! Maar met 41 mm op een pols van 16,5 cm misschien toch wat aan de maat. De lugs van een Carrera zijn niet heel erg ‘forgiving’ (best wel prominent). Misschien is dan de 39 mm Carrera beter passend.
image

2 likes

Geen speld tussen te krijgen :+1::grin::smiley:

Ook heel fraai, en een mooiere maat, alleen geen gmt :sunglasses:
Overigens draag ik zelf tot 45 mm op een 16 cm pols, dus ik schrik niet van 41 mm :grin:

2 likes

Vooruit dan maar.

Die maken best een paar leuke horloges.

Voor je budget scoor je ook een Ahoi. 200m WR, iets minder lange lugs, dus minder lug gap. Verkrijgbaar in diverse kleuren, topstuk.

Super coole out of the box optie, maar wel groot.

Hmmm. :point_down:

:point_down:

Binnen budget. De SBGN011 en 013 quartz, true GMT.

40x47x12mm qua maat, 100m WR en een generational piece. Hij heeft z’n eerste echte beurt pas nodig nadat jij al tien jaar een tuin op je buik hebt.

5 likes

Welke maat heb je om gehad?

1 like

Geen GMT, maar wel een duiker, die als ik je voorkeuren zo zie, misschien ook wel een kandidaat kan zijn: de vers geïntroduceerde Aquastar Deepstar 39mm.

Hij is met 14.8mm aan de dikke kant, maar met duikers of een GMT zal je daar niet helemaal aan ontkomen. Ook scheelt het hoe het kastontwerp is. Daar waar de Aquis een vlakke zijkant heeft, werkt de Deepstar optisch slanker dan dat hij is (beetje zoals de Oris 65, die veel slanker oogt dan dat hij is).

Tevens een mooi La Joux-Perret uurwerk met “column wheel” en “bang on” wat je budget betreft (ca. Euro 3100,- pre-order). :grinning:

Succes met je zoektocht.

4 likes

ORIS?

6 likes

Dat is inderdaad wel leuk maar geniet nóg meer van t mooiste horloge dan weten hoelaat t daar is. :grimacing: Stuur dr sowieso wel lieve appjes. :wink::slight_smile:

Thankss, hij staat al op de to-see lijst. :wink:

Ah ja benieuwd naar! Merk inderdaad dat dat een enorm verschil maakt.

Nou ik deel dat wel hoor. Beetje waar het nog over ging, hoe die lugs lopen. Mijn Aquis is 43mm en vind hem top op mijn pols liggen. De kleinere versies vond ik te gedrongen.

Ha bedankt! Dit is inderdaad smullen hoor! :yum:

Evenals deze. Heb me inmiddels voorgenomen om meer te gaan kijken en passen. Nomos komen echt meer voorstellen van die ik echt super vind. Kijken wat ze doen in het echt. Heb de gekke eigenschap om pas ergens binnen te lopen als ik al 98% (wetenschappelijk onderzocht :lying_face::wink:) zeker ben dat ik iets koop. Eigenlijk goed om toch eea te vergelijken.

Jaaa mooi!!!
En ergens doet ie me aan deze denken in mijn wensenlijst:
afbeelding
(Foto geleend van HF-er)

The heritage dus dan denk ik 44mm.

Bedankt voor de tip! Merk dat ik zelf minder voel bij de combi donkere plaat en grijs/zilveren bezel.

Ziet er prachtig uit! Column wheel gegoogled met als resultaat; indrukwekkend; snap er geen drol van. :grimacing::sweat_smile:

Ja zeker! Deze ook top!! Gaat absoluut op de “bekijklijst”
goede reden om wel voor Oris te gaan (net als m’n Aquis); Sympathiek merk en goed gemaakt. Reden van niet: Knappe prestatie om uit zoveel keuzes in de wereld aan horloges 2 keer uit te komen bij Oris. :sweat_smile:

4 likes

Probeer dan de 42mm.

1 like

Eens! Weet je wat ik gek vind. Totdat ik het net ging opzoeken was ik in de veronderstelling dat ik toen juist de 42 mm om had. Maar als ik hem er nu bij zoek concludeer ik 44 mm.
Herken jij hem toevallig op zeker vanaf mijn openingspost?

Nee dat niet, maar had een vermoeden en 2-4mm kan net het verschil zijn (ze zijn er in 42-44 en 46mm; https://www.breitling.com/nl-en/watches/superocean-heritage/ ). Het is een heel mooi horloge met een geweldig uurwerk (B20), op blauw mash rubber met vouwsluiting heb je een top horloge.
Even naar de Breitling boutique op de P.C. Hoofd in A’dam?

1 like

En je kan hem door Breitling gratis laten graveren met bijv. je geboortedatum of 40. Heb je helemaal een speciaal horloge.

1 like

Gezien je al een oris aquis heb, past een bb58 super in je collectie. Een vintage vibe

Maar misschien moet je even kijken naar montblanc. Ik weet een pennen merk maar ze maken de laatste tijd wel hele goede en mooie horloges. Zoals deze iced sea en voor slechts 3000.

Ook in zwart en blauw

afbeelding

6 likes

2 likes

Ahh ja, dan ben ik toch vrij zeker van de 42 mm die ik om had.

Ja zo zag ik het ook! :blush:
Die montblancs schuren er miss wat tegenaan maar foi wel gaaf!

1 like

:yum:

Gooi er nog maar eens een Heuer tegenaan; Autavia GMT. :sunglasses:

6 likes

En hem daarna toch weer terug kopen. :grinning:

1 like