41 jaar sentiment!

Mooi verslag van een, vooral voor jou, heel erg speciaal horloge.
Bedankt voor het delen👍🏻

1 like

Mooi verhaal, Bram! Top dat het horloge weer in oude glorie hersteld is :sunglasses:.

De laatste band komt bekend voor :wink::+1:, staat 'm goed.

1 like

Ik ben blij dat mijn werk zo wordt gewaardeerd. Dit was een lastige klus, zoals al vermeld een gebroken tiretteveer, dat komt vaker voor: gevalletje metaalmoeheid.
Verder was de seconde-as krom zie foto, daardoor haakte deze achter de minuten wijzer. De oorzaak heeft waarschijnlijk te maken met het losgeraakte glaasje en daardoor verbogen. Gelukkig heb ik de as weer kaarsrecht kunnen buigen zonder dat deze is gebroken.
Lastiger was de raderbrug die iets klemde waardoor het uurwerk niet lekker liep. Daar ben ik lang mee bezig geweest, het probleem kwam steeds weer terug. Uiteindelijk heb ik deze brug gemonteerd met een heel dun plaatje messing op de juiste plek ertussen. Vanaf dat moment liep uurwerk het probleemloos en zeer nauwkeurig. Gedurende een week praktijktesten heb ik het horloge niet gelijk hoeven te zetten.
Als laatste probleem wilde het nieuwe glaasje niet (lang) blijven zitten. De oorzaak zit in de gouden kast die wel erg dun is. Normaal gesproken klem je het glaasje met kracht in de sponning, het blijft dan stevig vastgeklemd zitten. Deze kast is van goud en zo dun dat het materiaal gewoon uitbuigt i.p.v. klemkracht te geven. Buigzaam als ijzerdraad. De enige oplossing was het glaasje met transparante lijm te bevestigen. Gelukkig is ook dat goed gelukt.
Mooi resultaat met een uitstekend uurwerk bovendien een familiestuk. Bram en vader van Bram, geniet ervan.

André

23 likes

Prachtig. Dit soort topics is aan mij goed besteed. :slight_smile:

Zou het een tijdgenoot zijn?

Foto’s van @Inca:



5 likes

Sowieso als ik foto’s van een gedemonteerd uurwerk zie, lees ik het topic van voor tot achter!

4 likes

Leuk verslag! :+1:

Ik heb ook zo’n ouwe dibbes, is van mijn opa geweest.
Een W Ancre met een PUW automatic, ik heb er nooit wat aan gedaan maar loopt uitstekend.

2 likes

Echt tof! Leuk om te lezen en hij is mooi geworden! :smile: :+1:

1 like

Prachtig verhaal! Mooi om de reparatie te volgen. Ziet er top uit!

1 like

Echt wel!:grinning:

2 likes

Mooi verhaal, fantastisch verslag van de reparatie! Top, nu alleen nog een mooie band.

1 like

Zit inmiddels een zwarte crocoband op.
Mijn pa helemaal blij.

3 likes

fantastisch verhaal en mooi om te zien hoe het horloge in ere hersteld is!!!

1 like

Prachtig verhaal en vakmanschap! Ik hoop dat je vader er lang plezier van heeft.

1 like

Tof verhaal en erg gaaf dat deze weer hersteld is.

1 like

@vouwfietser André hij loopt nog steeds fantastisch! Nog niet gelijk hoeven te zetten.

Gr Bram

1 like

Goed nieuws zeg dat is een mooi resultaat, hoeveel dagen al?

Ik ben nu een Longines aan het testen die doet het ook al zo goed.

1 like

Prachtig! Ik hoop dat het horloge nog vele generaties bij jullie mee aan tafel mag :ok_hand:

2 likes

Acht dagen al André
Zal vragen hoeveel hij precies afwijkt.

Bram, super.

Ik had het topic nog niet gevonden. Maar ik geloof zeker dat het een blits bezit is van je pa nu. En over een x aantal jaar de jouwe weer. Dan is die nog meer emotioneel geladen danst die nu al is. Erg gaaf.

1 like

kijk, dit soort verhalen lees ik nou graag hier, mensen die dezelfde passie delen en mekaar hierin helpen, veel draagtijd aan je pa, en later waarschijnlijk aan jou gewenst.

1 like