5 mei: bevrijdingsdag! Welk horloge?

Morgen is het 5 mei: bevrijdingsdag!
Nooit meer oorlog, svp.
Feest!
Welk horloge?
IK kies één van deze twee:


.
Welk (bijzonder) horloge draag jij op Bevrijdingsdag?

2 likes

Mijn sporthorloge want wij gaan lekker een lange wandeling (iets meer dan 20km) maken morgen.

2 likes

Bij bevrijdingsdag hoort Oranje…

4 likes

Uhm…deze…I think…:thinking:

5 likes

En 6 mei aka anti dieetdag dan?

Eentje die het doet

1 like

Een dikke klok!

14 likes

deze, een schoonheid voor de zondag :grin:

7 likes

Dankzij dit draadje realiseer ik me nog nèt op tijd dat het vandaag Cinco de Cuatro is!

On topic: geen idee eigenlijk. Kan geen horloge verzinnen dat er niet met de haren bijgesleept is.

1 like

Een Duitser, maar welke ?
-Mauthe VW-Uhr uit Schwenningen
-August Hohl Constanta uit Pforzheim
-Berg-Uhr uit Pforzheim

Het wordt de Constanta Excellent met AHO caliber 1057. Ein Stück deutscher Industriegeschichte.

(Op 15 augustus wordt het een Japanner of een Amerikaan.)

4 likes

:face_with_hand_over_mouth: deze maar even in de doos laten denk ik.

1 like

Warum?

1 like

Bedoel je de link met WOII? Laco was een van de orginele leveranciers van de B Uhren aan de Luftwaffe. Als je bedoeld dat dit niets meer met het huidige Laco te maken heeft en ik het horloge gerust kan dragen ben ik het met je eens :slight_smile:

1 like

Ach, ten eerste ziet niemand dat je een Baumuster B draagt. Bovendien, je laat je Volkswagen, Mercedes, Audi, BMW, Opel of Porsche toch ook niet in de garage ?
Dit jaar draag ik bewust een Duits horloge, puur uit tolerantie en vergevingsgezindheid.
Volgend jaar eentje van geallieerde zijde. Ik denk een Rus.

5 likes

Dat is een mooie gedachte

Dat soort slappe hap zie je dan weer niet in ‘020’.

In 020 is alles beter !

4:20
https://youtu.be/ezJCD124sYk

1 like

Vraag Jules eens wat hij vindt van iemand die uit vergevingsgezindheid een Duits horloge draagt tijdens Bevrijdingsdag. Ff te dicht onder de molenwieken gestaan zeker ?

Bijzonder dat je het ze kan vergeven.

Ik stel voor eens een kijkje te nemen in Polen… dan is het vergeven wel over hoor…