5 zaken aan (moderne) -high end- horloges die irriteren šŸ˜„

interessant. wil dat zeggen dat 21 miljoen bitcoins alleen maar in waarde kunnen stijgen?

Meer dat er genoeg sukkels rondlopen die voor een bitcoin meer willen betalen dan dat de verkoper ervoor betaald heeft.

1 like

Het enige waar ik me aan stoor zijn bracelets zonder fine adjust. De rest vind ik niet zo intens heftig.

3 likes

Mijn eerste reaktie op het artikel was ; een sneue poging om weer enige relevantie te krijgen binnen de H-gemeenschap. Hij zegt simpelweg wat de massa al jaren roept mbt tot banden en sluitingen.
Kijk mij eens Zeer Kwetsbaar zijn met mijn openbaringen… Maar in de USA slikken ze dat graag dus mogelijk vinden ze nu ā€œde oude Benā€ weer geweldig na zijn schaamteloze uitverkoop enkele jaren gelden. Daar zijn toen, en later weer met Crown&Caliber, veel mensen door ontslagen om ook wat perspectief te geven.

Verder zijn het punten en argumenten die juist horen bij low-end horloges want daar mag je inderdaad verwachten dat ze voor dat geld een goede band maken want de waarde zit daar veel meer in het product zelf vind ik. Terwijl in het duurdere segment de ā€œbelevingā€ , merknaam en status zodanig meespelen dat je een klote sluiting wel voor lief neemt want het is een … :woozy_face:

Mijn tweede vertering was dezelfde… :joy: plus dat hij punt 6 is vergeten ; je bent dan toch wel een zeikende snob als je toch die ( voor hem ) status Patek koopt ( bij W&W / Bazelworld op maandag was het steevast ; First meeting : Patek,… always ! ) die dus niet handig werkt en 3 x zoveel kost als die IWC die wĆ©l handig is.

En over boutique of merkbeleving nog dit ; een leuke clip uit de film Hell or High water die laat zien dat het niet altijd feest is als je graag iets wilt en er is maar een aanbieder… :upside_down_face:

What Don’t You Want? Waitress | Hell or High Water (2016) | 1080p HD

1 like

Nou nou. Sneu vind ik het niet.

De massa kan al jaren iets roepen, maar kennelijk doet niemand er iets mee. Deze man schrijft het eindelijk eens op:

Hij heeft 5 punten onder elkaar gezet en iedereen spreekt erover. Zo werken dingen soms en wellicht dat de merken er iets mee doen (fijnafstelling).

Sommige zaken gaan ook niet veranderen. Ik zie Rolex niet snel een pump Pusher chronograaf uitbrengen.

Het wordt al lang in de reakties of comments geschreven en ook op blogs, het is niet nieuw dus. En van iemand die zo commercieel is/was vind ik het erg verdacht om dan weer de rol van liefhebber met een geweten op zich te nemen.

Ik vind mijn Speedmasters ook niet de meest handige horloges op de wereld, automaat + datum is voor mij beter. Maar ze zijn ontzettend leuk, mooi, draagbaar, geweldig en met een historie. Dan ga je toch niet zitten mekkeren over handopwinden ? Koop ze dan niet is mijn punt.

Mijn 2 stuivers maar ik pruim die :lying_face: niet meer

1 like

Ik vind dat geen probleem. Als commercieel persoon of bedrijf kun je ook liefhebber zijn.

Andersom ook.

Mee eens, maar als je dan zo`n draai maakt naar horloge verkoop website, vind ik het nauwelijks geloofwaardig dat je nu, na de mislukking, gaat klagen dat je hier al wel 5 jaar mee rondloopt. Och arme…

Bracelets die niet goed zijn bij een horloge van 20K of meer, daar heb je Hodinkee toch niet voor nodig om daar wat van te vinden ???,