Totale onzin inderdaad.
Af en toe eens informeren en er over praten op verjaardagen voelt misschien goed maar dat is het dan wel.
Aardgas, olie, GSM, oplaadbare batterijen en accu’s, alle kleding, plastics, voeding, verpakkingen, transport, zo ongeveer alles is vervuilend, belastend, enzovoorts.
Totaal onzinnig om een themaatje eruit te pikken en daar op door te deugen.
Hoeveel gram goud zit er in een horloge?
Vijftig ofzo?
Ow nice, dit wist ik niet. Eerlijkheidshalve ook nooit echt over de sourcing van edelmetalen nagedacht, (maar dat heeft ook met vermogen te maken … Ik koop met name tweedehands).
Betalen ze die mijnwerkers dan ook een leefbaar loon? Vraag me af of die info openbaar is. Vast wel. Ik ga eens googlen…
Kijk. Dat is een reactie waar ik iets mee kan. En inderdaad, ESG informatie over bedrijven is een groot goed, maar ik zou willen dat het een onderdeel van productinformatie was.
C’est le ton qui fait la musique. Maar fair enough.
Gewoon te kinderachtig, serieus.
Evengoed, het gaat in de komende jaren steeds meer een punt worden wanneer CSDDD en de notie van product paspoorten convergeren.
Er zijn teveel mensen op deze wereld (8 miljard), de bevolkingsgroei is te hoog (75 miljoen per jaar) en Zwitserland produceert te weinig (25 miljoen horloges per jaar)…
Heel begrijpelijk gezien de verandering in werkethiek de afgelopen 20 jaar (ik zat op de brugklas toen jij het werkveld in ging).
Een stijging van 500 euro bruto vind ik behoorlijk veel, gezien huidige secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder vaderschapsverlof, thuiswerken, minder hoge verwachtingen omtrent inzet etc.
Het heeft naast inflatie ook te maken met vraag en aanbod lijkt me. 20 jaar geleden hoorde je echt een heel stuk minder mensen over horloges dan vandaag de dag. Vooral media aandacht was een stuk minder in mijn beleving.