6,5 miljoen $ voor Nautilus Tiffany

Lelijk horloge. Niet mijn ding

Ik dacht eerst dat de plaat een likje Histor hoogglans had, maar het is best een fraaie plaat;

4 likes

Dealbreaker inderdaad

3 likes

Dit is voor de beste koper een excuus om aan vrouwlief te kunnen verklaren waarom hij 6.5 miljoen spendeert aan een horloge.

Edit: in het kader van woke, of een vrouw die het verklaart aan manlief.

Hahahahaha :joy:

Wel erg slecht dat ze de print op de achterkant door iemand hebben laten doen die blijkbaar geen toegang had tot de juiste lettertypen, en die de . die vast onderdeel is van het merk Tiffany, is vergeten.

Buiten dat erger ik me eraan dat mensen zoveel geld aan lucht en status uitgeven. Ik zie het maar als herverdeling van welvaart. Geef de über rijken zonder smaak een speeltje en ze zijn weer even zoet.

4 likes

Ja gestemt. Gat lelijk maar de enigste reden dat deze gekocht werd is voor de belastingbesparing die je door de veiling krijgt (in Amerika).
Van de 6,5mln moet je effectief de waarde betalen en de rest trek je af van de belastingen… Ahja, het goede doel is een leuke extra, maar denk niet dat dat de hoofdreden was voor de koper.

Dik genoeg? Tja… Wat is dat dan?

Ik vind de kleur wel lekker fris en het is een mooi horloge. Als je dan niet naar geld hoeft te krijgen prima!

1 like

Ik krijg flashbacks met deze circus…een tijdje geleden was ook een Daytona PN voor een recordbedrag verkocht waarna de gekte icm een toevallige schaarste losbarstte.

1. ik geloof niet een “toevallige” extreem hoge biedingen op artikelen waarvan de waarde zeer subjectief is. De kunstwereld is niet toevallig een zeer hoog risicosector als het gaat om witwassen & fraude

2. ik geloof niet een toevallige & structurele schaarste. Binnen 2 jaar kan (zolang er vraag naar is) ieder horlogemerk de productiecapaciteit makkelijk met factor 2-4 verhogen.

Ehm: “Lid sinds 14 feb. '10”

1 like

Als fabrikant van luxe horloges kan je beter de begeerte voor het product instant houden op lange termijn, dan de markt overspoelen op korte termijn.

1 like

Wat Jorden zegt. De schaarste rondom vele prestigieuze merken creëert juist de extra vraag, en dus nog grotere schaarste.
Los van dat, het blijft natuurlijk wel een bijzondere wereld. De Nautilus ligt voor zn 50K in de winkel, en stap je de winkel uit, wil de eerste en beste voorbij ganger in de horloge straat 'm voor je kopen voor 100K.
Prijzen verhogen naar 70K als PP zijnde, lastig te bevatten voor mij of dat de juiste strategie is

Die statuur is natuurlijk al niet meer wat die geweest is, en dat komt vanzelfsprekend door PP zélf… Kijk nou eens door dat merkje heen naar wat ze de afgelopen 10-20 jaar hebben gemaakt, en vergelijk het met hun vroegere geschiedenis.

Ik denk dat ze niet eeuwig kunnen blijven leunen op ‘what has been’, en in mijn optiek wordt PP op alle fronten voorbij gerend door andere producenten.

Het is een lui, lelijk, en technisch ‘mwah’ horloge.

1 like

@Jrdn , @RoyalVirgin, eens met hoe dit soort spelletjes economisch/strategisch gaan. Of dit ook past binnen “zaken doen als gentlemen’s” is wat anders, daar heb ik persoonlijk wat meer moeite mee.

Een aantal merken voelt geen behoeften om meer te gaan produceren als dat ze nu doen.
Prima toch. Er zijn genoeg andere merken die wel heel erg hun best doen zoveel mogelijk horloges aan de man te brengen.

1 like

Een retail prijs van $52,635 en dan $6,503,000 betalen, ik denk dat ik toch maar voor “nee” stem…

Hoppa! Rara hoe laat is het? :rofl::rofl:

2 likes

Ja, dus je kunt gelukkig wel luisteren hoe laat het is :wink:

1 like

Halios bezitters zijn dus ook misschien wel spekkoper…

4 likes

En nog een winnaar

2 likes