60 jaar oud , radium , valjoux 72 , navitimer

Wat wil een verzamelaar nog meer ?

20 likes

Lekker man :+1:

1 like

Het glas is vernieuwd ?
Hij is trouwens wel schitterend…

Ik blijf editten

stomme vraag maar waar staat het merk?

nevermind…staat dus gewoon niet op de dial.

1 like

Damn! :heart_eyes:

1 like

Ik zou stoppen als ik jou was! Wat moet je nog meer?

2 likes

Dat is een bijzondere klok, zit vast een gebruiksaanwijzing bij als een telefoonboek :wink:

1 like

Erg mooi horloge

1 like

Supermooi. Ga je m ook gewoon dragen of?

1 like

Echt een icoon die Navitimer, proficiat! Ben ook zo blij met m’n ‘Navitimer Sinn’ :sunglasses:

1 like

misschien een of twee keer , daarna verdwijnt hij de kluis in om er over een paar jaar weer uit te komen

1 like

Ik denk dat je hier wat meer over ‘moet’ vertellen ReneJK. Ben ook benieuwd hoe je hier aan gekomen bent bijvoorbeeld. Lijkt me niet een horloge wat je in deze kwaliteit vaak tegenkomt.

1 like

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!

oh … moet dat echt ? :wink:

ermmm… ik kreeg een tijdje terug een mailtje van wat oudere (65+ jaar) een meneer uit Tuscon Arizona
Deze meneer heeft diverse horloges , waaronder een oude Navitimer uit 1955 (mind you … natuurlijk alleen wazige foto’s van alle horloges) verder nog een gouden VC , een stalen UG tri-compax moonphase (daarover later meer) een gouden AP … en nog wat andere klokjes (waarover later ook meer)

Meneer heeft het horloge naar horological svcs gestuurd voor service . en nu de horloges klaar zijn wil ze wel verkopen en of ik interesse heb in de Navitimer (en de andere misschien ook ?)

Terwijl ik met deze meneer aan het mailen ben krijg ik van andere verzamelaars wat vragen en (dezelfde wazige) foto’s van het horloge … k*t … hij is dus aan het rondvragen :frowning:

nou ja … helaas voor mij dus geen superkoopje

intussen nog steeds aan het mailen met de eigenaar , die oa mijn eigen quotes ‘tegen’ mij gebruikt vanuit een frattelo interview http://www.fratellowatches.com/vintage-breitling-the-expert-interviews/ dat ik gedaan heb

Rene: Before going into valuation and price ranges, the all important “condition condition condition” applies, so we’re talking about all original untouched pieces in the best possible condition. And though prices have risen sharply on some of these, they show no sign of leveling out as of yet.The early ’54/’55 Navitimers with Valjoux 72 movements. 2 years ago the highest price was around $15,000 in a Christies auction, now I see an asking price of $25,000 euro for an absolute mint one by internationally renowned expert.

Ouch … heb ik mezelf daar ffies mooi in mijn eigen vingers gesneden ???

dus ik doe de goede man een bod, waarvan ik denk dat het redelijk is , niet te hoog, niet te laag …

die dan zegt 'eigenlijk heb ik er absoluut geen verstand van , maar bel Mark Heist even om de conditie te checken

Dus zo gezegd zo gedaan , ik Mark bellen… 'Mark… met Rene … oh hoi Rene , ik verwachtte je telefoontje al over de Navitimer… (poeh… dit wordt een hele dure) … Mark, wat is jouw mening ?, dial, hands … case ?.. zeg het maar … " stilte … 'Rene. dit klokje … tsja … eigenlijk in de top 3 van allerbeste Navitimers die ik ooit gezien heb … '… kut. dit wordt een hele hele heeele dure … en na wat koetjes en kalfjes … ‘Ok Mark, dank je voor de info , ik ga kijken hoe we er met de verkoper uit komen … je hoort wel hoe het afloopt’

ik de verkoper bellen , en wat blijkt ? … hij heeft diverse biedingen gehad (K K K K !! K*t !!!) maar … (oh ???) 5500-6000 dollar voor alle klokjes samen ! (pfew !!) en ik was de enige die hem een eerlijk bod heeft gedaan … dwz eerlijk ‘marktconform’ … dus hij wilde wel met mij verder en heeft de rest afgeblazen …

and the rest is history as they say …

but not quite

meneer had (idd had) ook nog een UG Moonphase tri compax , een 60er jaren Rolex … en wat andere klokjes …

to be continued zoals we dat zo mooi zeggen :wink:

11 likes

Hoppaa, mijn Speedmaster verhaaltje gehad, nu tijd voor de echt grote jongens, haha :wink:

Thanks voor het delen. Smullen geblazen, zowel qua horloge, foto als verhaal.

Ben nu wel razend benieuwd naar de overige buit!

1 like

Wat een schitterende aanwinst, proficiat.

1 like

Drukke wijzerplaat.

Maar 60 jaar oud, oké :+1:

Cheers,

Elf.

Oeh lekker dan! Ben echt heeul benieuwd! Gaaf verhaal! :slight_smile:

Erg knap!

en zo is het ook echt gegaan , maar het is eigenlijk nog mooier .
Deze meneer heeft ook (natuurlijk) zijn research gedaan , naar mij en andere verzamelaars / kopers , en wat blijkt ?, hij heeft een er een goed gevoel bij… Mark Heist kent mij , andere verzamelaars kennen mij , het interview op Fratello … mijn bod , alles bij elkaar opgeteld geeft hem een goed gevoel

Dus wat doet deze meneer ? … hij stuurt eerst de klokjes op , en pas als alles OK en naar mijn zin is, mag ik het geld naar hem overmaken , niet eerder . poeh … daar zit je dus met je goeie gedrag en met een aantal klokjes met een totale waarde van $XXXXXX USD

Maar is bewijst eens temeer dat je reputatie alles is , en voor mij ook reden genoeg om blijven te hameren (op HF ) op correcte afhandeling van evt problemen en je niet verschuilen achter ‘das hab ich nicht gewusst’ . Een reputatie bouw je maar 1x op … jaar na jaar … aan je reputatie werken en hoog houden en diezelfde reputatie vergooi je in 5 minuten als je het verkl**t

10 likes

Kijk dat zijn nu prachtige verhalen :+1:

1 like